Life hack - Reflexpimpa ditt barn

Mina barn går själva hem från skolan och eftersom de därtill är usla på att hålla reda på lösa reflexer blir det till att stryka på egna. Jag letade länge och väl och hittade till slut det fina, men ack så formgivningsusla företaget, AllDigitrend (varning formgivar-V, gå inte in på sidan, du kommer kräkas). Där kan man köpa reflexer i alla dess former, men den jag är ute efter är artikel "Klippa själv REFLEX OLIKA" 44*32CM (ja, de har lite att jobba på vad gäller artikelbenämningarna också). USPen är att denna reflex är godkänd enligt EN471 vilket är någon form av standard för fölk som jobbar i riktigt tuffa ljusmiljöer, typ inom räddningstjänst i gyttjetrafik kring nordpolen.


Vem vill inte ha detta för sitt barn säg?
Och vilken morsa gillar inte tanken på att ens barn är utrustade med sådan shit på väg hem från skolan? Jo - dålig en, och eftersom jag har lite brister i övrigt tänker jag mig att EN471 väger upp dessa. AllDigiTrend har lite att jobba på också vad gäller bruksanvisningarna, men för att komprimera det A4 i tre olika typsnitt jag fick med själva reflex-arket, går det till så här:


1/ Du stryker på plagget (med smörpapper mellan strykjärn och textil)
2/ Du stryker på reflexbiten (med smörpapper mellan strykjärn och textil)
3/ Du river av skyddsplasten som lossnar när reflexbiten blivit varm.
4/ Du efterstryker på själva reflexmaterialet (med smörpapper mellan strykjärn och reflextyg)


Voilà - nu är din unge redo att formligen trilla ut i rondellerna.



Vänster bens reflex och reflexremsorna längst ner på jackan har jag strykt dit, resten satt på från butik.
Mvh/
FruEfficientBadass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar