Ett superytligt inlägg - smink

Men nu har ni varit duktiga! En hel vecka med pensionssnack och ni läser fortfarande! Er belöning skola bli två ytliga inlägg på rad. Det första handlar om SMINK! Min sminkväska är ungefär lika mager som resten av mitt badrumsskåp och sortimentet har genomgått samma effektivisering och nedtrappning som allt annat i mitt liv. Senaste gången jag hade en sminkköporgie var på Åhléns City anno domini 2013 då jag köpte Diorsmink för 3 000 kr. Den lille mannen i sminkdisken höll ju på att svimma av provisionslycka. Anledningen till att jag köpte på så stort var att jag sedan en tid dragits med osmickrande röda utslag runt munnen; jag såg ut som en tonåring. Och inte den fräscha, amerikanska sorten.


Inte min hy 2013


Döm om min förvåning då utslagen bara blev värre efter applikationen av tre lager dyrsmink! Kort därpå fick jag diagnosen perioral dermatit vilket är typ som rosacea. Det sista man då ska göra är att applicera oljebaserat smink. Så det var bara hejdå Dior, in med La Roche Posay. Och det gör mig inte ett dugg, La Roche Posay har en helt underbar sminklinje (kan man kalla det linje när de har typ tre produkter?) där det utmärkande draget gällande foundation är pigment-tätheten. Det är helt enkelt oerhört drygt. En liten klutt, stor som en halv ärta, räcker gott och väl för att täcka det jag behöver täcka. Vilket inte är så mycket längre, eftersom utslagen försvann efter något halvårs detox från olja.




Ovan bild på mitt sminkinnehav. Från vänster till höger:
- Toleriane Teint Fluide Corrective Foundation, runt 169kr och räcker i runt två år för mig.
- Toleriane Teint Mineral Correcteur de Teint Compact Powder. Runt 240kr beroende på var du köper det. Räcker också det i cirka två år för mig.
- Nonie Creme Colour Prevails Lipstick Duo 06 Orange Red. Jag köpte två av den här på ett apotek i USA och vet inte om man kan köpa det online annat på Amazon för typ fem gånger vad jag gav för det i butik. Det underbara med det här läppstiftet är att det har en så formidabelt lång hållbarhet. Till vardags målar jag på för att sedan gnugga bort för lagom effekt. Det ger bara en antydan till färg - en antydan som sitter som berget hela dagen. Om jag ska på fest gör jag samma rutin som ovan, fast målar på ytterligare ett lager som jag bara biter av. Då har jag skarpt orange-röda läppar hela kvällen.
- Milani Powder Blush 08 Tea Rose. Även detta ett apoteksfynd från USA och jag blev så glad när jag i samband med detta inlägg såg att det fanns att köpa online för runt 170kr+frakt (kostar en bråkdel lokal tmen då tillkommer resan som min mamma skulle sagt). Jag har nu använt det i snart ett år och min gissning är att den kommer att hålla minst två år till.
- Clinique High Impact Mascara 01 Black. Inte så mycket att snacka om. En enkel, duglig mascara för runt 230kr utan en massa specialeffekter som riskerar att yngla av sig in i ögat och skapa irritation. Ett absolut grundkriterium för mig varandes minimalist, är att mascaran ska gå bort med min vanliga ansiktstvätt och det gör denna. Till vardags kör jag bara ett lager, till fest 2-3st. Sen använder jag mina pekfingrar till att pressa fransarna uppåt under fem sekunder för att åstadkomma en något glammigare look.


Så summerat - en årlig investering på i runda slängar 500kronor. Eftersom ansiktet är en rätt central del av kroppen tycker jag att det är värt varenda spänn. Det är ungefär priset för två dussintoppar från Lindex. Och det kommer inte i närheten av vad kvinnorna i nedan Tara-reportage lade på smink och skönhet. Observera att priserna är per månad, jag var tvungen att klippa ut reportaget och klistra in det i min dagbok, så chockad var jag.




Mm. Så var det med det. Ni ser, FruEfficientBadass kan prata flärd också. Och nu har ni fått se nästan allt jag har i mitt badrumsskåp. Endast en sak återstår, men den är för tillfället slut och jag måste till Götet först för att stasha på mig av den fantastiska produkten (och lugn, den kostar bara 20kr). Återkommer i ett senare inlägg om denna.


Mvh/
FruEfficientBadass

7 kommentarer:

  1. VAD ska du köpa i GBG för 20 kr??? Sååå nyfiken ;)

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Bra gissning men nej. Dock för jag upp Försvarets Hudsalva på min prepper-lista. Funkar att steka i?

      Radera
    2. Precis, så gick i varje fall snacket när jag gjorde lumpen i förra årtusendet.

      Radera
  3. Never give up in life they all said there is no cure for HIV VIRUS, which is a big lie I have passed through many processes. Also, I never believed there is really a cure to HIV/AIDS until I met Dr. James. The doctor that have been helping people for many years, I come across this doctor online when I was searching for HIV permanent cure online I found out about Dr. James, and to my greatest surprise Dr. James has the herbal medicine for HIV cure which I have been looking for years I explained my problems to him through the email I found on someone who testified about Dr.James herbal mix write me a reply and explain how the process work so after ordering for the medicine I got it within 4 days and I took it according to the way Dr.James instructed me, I was very happy after 21 days I took the medicine there was very big change in my health when I was done with the process I went for a test, I found out I am negative that was the day I have the tears of joy after all i have been through.you can also get in contact with my doctor through his email now Drjamesherbalmix@gmail.com And He also has herbs medicine to cured the following diseases; Nephrotic Syndrome, eczema, urethra wart, chronic problems. Herpes, Cancer, ALS, Autism,Hepatitis, Diabetes, HPV infections,Hives,shingles,blistering, ulcer,Painful or Irregular Menstruation. HIV/Aids. Diabetics. Vaginal Infections. Vaginal Discharge. Itching Of the Private Part. Breast Infection. Discharge from Breast. Breast Pain & Itching. Lower Abdominal Pain. No Periods or Periods Suddenly Stop. Women Sexual Problems. High Blood Pressure Chronic Disease. Pain during Sex inside the Pelvis. Pain during Urination. Pelvic Inflammatory Disease, (PID). Dripping Of Sperm from the Vagina As Well As for Low sperm count. Parkinson disease. Lupus.  Cancer.  Tuberculosis.  Zero sperm count.  Asthma.  Quick Ejaculation. Gallstone,  Premature Ejaculation. Herpes. Joint Pain. Stroke. Weak Erection.  Erysipelas, Typhoid, Discharge from Penis. HPV.  Hepatitis A and B. STD. Staphylococcus + Gonorrhea + Syphilis. Heart Disease.  Pile-Hemorrhoid.rheumatism, thyroid,  Waist & Back Pain.  Male Infertility and Female Infertility. Etc. Take Action Now. contact him & Order for your Natural Herbal Medicine:  and email him
     Email...drjamesherbalmix@gmail.com

    SvaraRadera
  4. Ge aldrig upp i livet de sa alla att det inte finns något botemedel mot HIV-VIRUS, vilket är en stor lögn jag har gått igenom många processer. Jag trodde aldrig att det verkligen finns ett botemedel mot hiv / aids förrän jag träffade Dr. James. Läkaren som har hjälpt människor i många år, jag stöter på den här läkaren online när jag letade efter HIV-permanent botemedel online. Jag fick reda på om Dr. James, och till min största förvåning har Dr. James örtmedicinen för HIV-botemedel som Jag har letat efter i flera år. Jag förklarade mina problem för honom via e-postmeddelandet jag hittade på någon som vittnade om Dr.James örtblandning, skriv ett svar och förklara hur processen fungerar så efter att ha beställt medicinen fick jag det inom 4 dagar och Jag tog det enligt det sätt som Dr.James instruerade mig, jag var väldigt glad efter 21 dagar jag tog medicinen det var mycket stor förändring i min hälsa när jag var klar med processen jag gick för ett test, jag fick reda på att jag är negativt det var dagen jag har glädjetårar efter allt jag har gått igenom. du kan också komma i kontakt med min läkare via hans e-post nu Drjamesherbalmix@gmail.com Och han har också örtmedicin för att bota följande sjukdomar; Nefrotiskt syndrom, eksem, urinrörsvarta, kroniska problem. Herpes, cancer, ALS, autism, hepatit, diabetes, HPV-infektioner, nässelfeber, bältros, blåsor, sår, smärtsam eller oregelbunden menstruation. HIV / Aids. Diabetiker. Vaginala infektioner. Vaginal urladdning. Klåda i den privata delen. Bröstinfektion. Utsläpp från bröst. Bröstsmärtor och klåda. Smärta i nedre buken. Inga perioder eller perioder Sluta plötsligt. Kvinnors sexuella problem. Kronisk sjukdom med högt blodtryck. Smärta under sex inne i bäckenet. Smärta vid urinering. Pelvic Inflammatory Disease, (PID). Droppande av spermier från slidan samt för låga spermier. Parkinsons sjukdom. Lupus. Cancer. Tuberkulos. Nollantal på spermier. Astma. Snabb utlösning. Gallsten, för tidig utlösning. Herpes. Ledvärk. Stroke. Svag erektion. Erysipelas, tyfus, urladdning från penis. HPV. Hepatit A och B. STD. Staphylococcus + gonorré + syfilis. Hjärtsjukdom. Pile-hemorrhoid. Reumatism, sköldkörtel, midja och ryggsmärtor. Manlig infertilitet och kvinnlig infertilitet. Etc. Åtgärd nu. kontakta honom & beställ din naturliga örtmedicin: och maila honom
    E-post ... drjamesherbalmix@gmail.com

    SvaraRadera