Jag ansar min man

I slutet av augusti skulle min man på ett fancy event i Stockholm och om man betänker att min man historiskt inte varit någon utpräglad Fab5-anhängare, kan ni tänka er vad fem månaders ledighet i rural miljö gjort med honom. Långt hår, spretande ohipstrigt skägg, skrynkliga shorts parat med reklam-T-shirts, kort sagt stilhaveri. Jag insåg att någon var tvungen att göra något och denna någon var jag. Han behövde klippas och ekiperas.

Jag rådfrågade därför den läsare som delade med sig så frikostigt med sina klipptips (med vidhörande bilder) i detta inlägg om hon hade några YouTube-tutorials på herrklippfronten att rekommendera. Och det hade hon:


Jag kollade igenom filmen och sen hade jag den uppe medan jag klippte honom.

Före

Efter
Om man bortser från den lilla flärpen vid örat tycker jag att det blev rätt bra. Jag följde nog inte videon till punkt och pricka eftersom jag tyckte att hon klippte mannen i filmen för kort. Jag tycker att min dito klär i lite längre framtill och jag har i alla år bett honom ge denna instruktion till sin frisör utan framgång. Det är som vanligt - man får göra det själv. Men själva principen att klippa genom att dra ut hårparti efter hårparti på olika ledder med en kam var toppen, likaså att använda håruttunnaren för att få naturlig gradering snarare än den Gustav Vasa-cut jag gjort vid ett tidigare tillfälle.


Efter klippningen trimmade han ner skägget och under tiden plockade jag fram en värdig outfit bestående av ett par mörkblå chinos, en midnattsblå skjorta i lite grövre bomull (Båda från favoriten A Day's March), cognacsbrunt skärp med matchande skor samt en beige tröja från samma märke att hänga över axlarna. Det är detta jag gillar med A Day's March, allt kombineras perfekt. Jag är inte sponsrad, bara gillar't.


Han skulle ta tåget till Staden så jag skickade med honom hans gamla jobbväska att ha sin Krig & Fred och ostmacka i. På det hela taget är jag mycket nöjd och det kändes precis som när jag lekte med min budget-Ken (han hette Mark) när jag var liten.

Så med detta uppmanar jag dig man som har en närstående som kan hantera en frisörsax* att vidarebefordra denna video och från och med nu låta klippa dig själv hemma. Om du har samma priser som i Hudik och därtill klipper dig var sjätte vecka sparar du 4 150 kronor på ett år vilket på 20 år blir mycket pengar. OCH du spar tid och tid är som bekant, pengar.

Mvh/
FruEfficientBadass

* Fast ärligt talat behöver hen inte vara så skicklig med saxen. Jag klippte mig i fingret, fick hår i halsen, tappade den sylvassa saxen på min man och frågade ej-frisör-kompatibla frågor som "vilken sida av trimmern ska vara närmast huvudet" så: vilken idiot som helst kan klippa dig hyfsat efter att ha sett videon. Som tipsande läsare sa: Efter lite vax är det ingen som ser skillnad. 

13 kommentarer:

  1. Fru Snålgris har klippt mig och den lille under flera år nu, med fullgott resultat. Hon själv blir klippt av hennes syster. Jag tycker att pengarna för en klippning hos ett proffs är något man kan skippa om man inte har väldigt speciella frisyrer, och då brukar det kosta därefter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Det som skiljer en bra klippning från en dålig är en vecka" som någon sa.

      Radera
  2. A Day’s March! En favorit. Brukar besöka när de har rea, i år fick jag tag på kashmir- och merinotröjor till rimlig peng. Även fyndat deras skjortor på Afound för ynka 200kr.

    //Frilosofen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt. När har de rea? Är så ute ur loopen att jag inte minns. SLut januari och juli?

      Radera
    2. Är nog något sånt, lite dålig koll. Men jag var där i juli tror jag och knep ovan på slutrea!

      Radera
  3. "Uppmanar jag dig man som har en närstående..."

    Äsch, bra man klipper sig själv. Eller är det sås?

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte, min erfarenhet av att vara man är bristfällig.

    SvaraRadera
  5. Googlade A Days March nu. Mycket IGMR kompatibla skjortor. Nu är jag dock anti stoppa ner skjorta i byxan. Det är frihetsivraren och indiekid:et i mig som sparkar bakut.

    SvaraRadera
  6. Detta knep används flitigt!
    Jag har inte varit hos frisören på minst 5 år, vår son som nu är 10år har aldrig varit där och dottern som 13 har varit där 3 ggr.
    Ujuj, mycket sparade slantar!
    En klippmaskin har pensionerats under tiden, men det känns helt ok.

    SvaraRadera
  7. Mitt namn Jönsson Björkman, form, Kristianstad (Sverige) Efter 12 års äktenskap har jag och min man varit i den ena gräset tills han äntligen lämnade mig och flyttade till Kalifornien för att vara med en annan kvinna. Jag kände att mitt liv var över och mina barn trodde att de aldrig skulle se sin far igen. Jag försökte vara stark bara för barnen men jag kunde inte kontrollera de smärta som plågar mitt hjärta, mitt hjärta fylldes av sorg och smärta eftersom jag verkligen var kär i min man. Varje dag och natt tänker jag på honom och önskar alltid att han skulle komma tillbaka till mig, jag var verkligen upprörd och jag behövde hjälp, så jag sökte efter hjälp på nätet och jag stötte på en webbplats som föreslog att Dr Osagiede kan hjälpa till att få tillbaka ex snabbt . Så jag kände att jag skulle prova honom. Jag kontaktade honom och han berättade vad jag skulle göra och jag gjorde det då gjorde han en Love spell för mig. 48 timmar senare ringde min man verkligen till mig och sa till mig att han saknar mig och barnen så mycket, så fantastiskt !! Så det var så han kom tillbaka samma dag, med mycket kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sitt misstag och för den smärta han orsakade mig och barnen. Sedan från och med den dagen var vårt äktenskap nu starkare än hur det var tidigare, allt tack vare Dr Osagiede. han är så kraftfull och jag bestämde mig för att dela min berättelse på internet att Dr. Osagiede verkliga och kraftfulla stava caster som jag alltid kommer att be för att leva länge för att hjälpa sina barn i en tid av problem, om du är här och du behöver din Ex tillbaka eller att din man flyttade till en annan kvinna, gråt inte mer, kontakta den här kraftfulla stavagern nu. Här är hans kontaktmeddelande på: doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp på +2349014523836
    eller viber +2349014523836

    SvaraRadera
  8. Min make Aslund bromsade upp med mitt livs kärlek efter en enorm kamp. Han sa att det var över mellan oss och att han aldrig kommer att ta mig tillbaka igen efter att jag slutade saker med honom flera gånger.
    Jag förstod först att han var mitt livs kärlek efter att jag tappat honom.
    Jag vill ha honom tillbaka men jag vill inte heller skada honom igen. Inte säker på hur jag ens kan få honom tillbaka, verkar som om han fortsätter med sitt liv.
    Jag kom över en coment online, läste ett inlägg av en dam från Sverige som heter Katie Mburgs, hon gav ett vittnesbörd om hur hennes ex återvänder till henne efter två års separation, hon lämnade bakom, hon vittnade om att en spirituell helare som heter Oduduwa lunchade en stava på hennes vägnar.
    Jag skickar också ett meddelande till e-postmeddelandet för att be Dr.Oduduwa att hjälpa mig att få tillbaka min ex kärlekspartner, jag förklarar alla mina äktenskapsproblem till honom och Dr.oduduwa lovade mig att återvända min ex make inom två dagar älskar stavning bön och offra för att göra kärleks charm, jag försökte, jag tillhandahöll alla kärlek spell artiklar och material som krävs av mig, fick jag höra att utföra midnatt bön. Två dagar efter den första bönen blev jag förvånad över att det var exakt som Dr.Odduwa har lovat mig att mitt ex kommer att ringa mig på mobiltelefon för att be om ursäkt, min man Aslund ringde mig på telefon med okänt nummer, han ber om ursäkt och fixar ett datum till träffa. vi såg varandra ofta gånger under samma vecka, kärleksförtrollning lanserades för mina räkning i Dr.Odduwa-templet allt gjordes för mig, det fungerar till mitt bästa. Jag är glad idag att vi lever lyckligt tillsammans som familj. jag är greatful. tack vare den här stora mannen Oduduwa.
    Först hade jag rädsla för tvivel, men jag försöker och det fungerar till mitt bästa. Jag är säker på att detta fungerar för dig också för att återställa tillbaka förlorade kärleksförhållanden med din partner.
    e-postadress commnicate med Dr.Oduduwa via :.
     {Dr.oduduwaspellcaster@gmail. com}

    SvaraRadera
  9. mitt namn är nåd från Seattle WA. Jag har varit skilsmässa i 2 månader efter att ha varit gift i 3 år. min man lämnade mig och gick tillbaka till sin ex fru som faktiskt lämnade honom för sin ex make. hon lämnade sin man och kom sedan för att förstöra mitt äktenskap, jag och våra fyra barn är ledsna och deprimerade och tittar på dörren och fönstret varje dag och väntar och tror att min man skulle komma till sinnet ... men det gjorde han aldrig. Vad? min syster som bor i Kalifornien berättade för mig om en psykisk som heter +1(505)900-0853 eller emil agadagaspiritualhome@gmail.com denna stavcaster gjorde en trollformel för mig som fungerade inom 24 timmar. min man kom tillbaka nästa dag och vägrar att gå tillsammans tills jag förlåt honom. Jag ringde poliserna på honom och han började gråta att han vill ha mig tillbaka att han är ledsen för att ha försummat sin familj för en kvinna som lämnade honom för en annan man. det har gått fyra dagar nu och han vill fortfarande ha mig tillbaka eller så skulle han inte äta alls. han sa att han skulle svälta och dö om jag inte tar tillbaka honom. det här spelljudandet är fantastiskt, jag är så glad att min man vill komma tillbaka med alla medel. Jag älskar det här stavhjulet för att hjälpa min familj.

    SvaraRadera
  10. Voglio condividere la mia storia con tutti ,, Dopo 4 anni di matrimonio con mio marito, mi ha lasciato per un'altra donna, il che mi ha reso frustrato. Ho fatto tutto il possibile per riaverlo, ma nulla è stato fatto fino a quando un vecchio amico non mi ha parlato di un lanciatore di Internet, Dr.jaja, che l'ha aiutata a risolvere un problema simile. All'inizio ho dubitato, ma ho deciso di fare un esempio. Ho contattato il medico (jajaspellcastertemple@gmail.com). Mi ha aiutato a offrire amore nel cuore di mio marito e 48 ore dopo che mio marito è tornato a casa. Posso solo ringraziare JAJA. Contatta questo fantastico launcher per qualsiasi tuo problema,

    SvaraRadera