God Jul!

Jag har inte direkt varit flitig på bloggen under hösten och misstänker att min lättja kommer att spilla över även på Q1 2024. En del har hört av sig med erbjudanden om läsarberättelser till vilka jag tacksamt tackar ja. 

Så skicka in! Jag går också och ruvar på ett inlägg om inredning på liten yta, baserat på min inredning av min lilla yta. Sen är det kreativ torka. 

Kanske blir det en längre bloggpaus, för som en del brukar säga finns ingen större vits att skriva om man inte har något att skriva (duh). Men jag vill ta tillfället i akt att skicka en julhälsning till er alla och önska er ett - som det i skrivande stund ser ut - positivt finansiellt slut på ett saggigt börsår. 

Mvh
FruEfficientBadass

35 kommentarer:

  1. God jul och ett riktigt gott 2024 om du inte hinner återkomma innan dess./E

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt att höra, jag har alltid tyckt dina inlägg varit intressanta att läsa. Tack för julhälsningen och god jul till dig med /SpararPengarna

    SvaraRadera
  3. Två Månadslöner11 december 2023 kl. 08:29

    God Jul på dig med! Ser fram emot att höra igen från dig under 2024! ❤

    SvaraRadera
  4. Läser igenom dina gamla inlägg med stor behållning.
    Hade gärna läst om din inredning på liten yta, life hacks, lycka, minimalism, kläder, mat, städning, hälsa, ekonomi i ny tappning a la 2024!
    Stort tack för en lärorik, underhållande, rolig blogg!
    God jul! Och hoppas att du "kommer igen"!

    SvaraRadera
  5. Bästa bloggen ever:) God Jul!

    SvaraRadera
  6. Neeeeeej!!!! Vi vill ju ha dig och din blogg varje vecka! Du skriver helt underbart!
    Finns massa kul att skriva om ju. Hur man kombinerar fire och dejting?

    SvaraRadera
  7. Tack för en fantastisk blogg. Hoppas på uppdateringar innan jul :)

    SvaraRadera
  8. Först vill jag tacka för ditt skrivande, det är mitt livselixir. Hoppas på nytändning inför nya året, finns ju massor att skriva om när du nu inte måste ta hänsyn till familj 24/7. Vad ändrar du i kost, ekonomi, som deltidsstorstadsbo. Vill veta allt! En god jul till dig och de dina med!

    SvaraRadera
  9. Jag ser fram emot varje nytt inlägg. Hoppas 2024 ska vara berikad med företalet. Dina inlägg med din härliga humor förgyller vardagen. / Therese

    SvaraRadera
  10. Trots allt kanske inte så lätt att gå igenom en skilsmässa så mycket annat att fokusera på och en stor förändring efter ha varit en sammanhållen enhet i många år så händer det, barn flyttar och ni skiljs efter en jobbig tid i livet. En omvälvande tid, förstår att bloggen hamnar lite i periferin och annat tar fokus. Lycka till! En riktig god jul och gott nytt år till er alla./M

    SvaraRadera
  11. Teresa Williams hälsar att hon gärna gästbloggar. Hon har tips om hur man blir rik snabbt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Det inlägget är värt all väntan i världen! Hoppas Teresa nappar! :-)

      Radera
  12. Det är inte roligt med bloggtorka. Hoppas att du snart kommer tillbaka. Tills dess önskar jag dig också en god jul och ett gott nytt år.

    SvaraRadera
  13. God Jul både EB och alla andra läsare!

    Mitt sparande är ju tack vare dig igång sen några år så nu läser jag bloggen för att du skriver så bra, roligt och intressant om diverse ämnen. Följer gärna din vardag ungefär som UnderbaraClaras blogg som behandlar olika ämnen.

    Tack för alla inlägg hittills, de förgyller livet!

    Mvh Ingrid

    SvaraRadera
  14. God jul fru EB! Hoppas att du får en fin ledighet o att skrivarlusten återfinner sig. Du behövs! Du har ju en sådan fantastisk förmåga att skriva om livet och det mest vardagliga och göra det intressant. Tills dess går jag tillbaka I ditt arkiv.
    /frugala hedonisten

    SvaraRadera
  15. Jag tror att jag skulle leva mycket billigare ensam än nu då jag bor med min man - då tänker jag enbart på matkostnaderna. Inga hemmaboende barn o ingen man - jag skulle leva på fil, keso, smörgåsar mm. Hur är det för dig?
    Veckans höjdpunkt är dina blogginlägg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har levt ensam länge. Du kommer snart att tröttna på fil, keso och smörgåsar, det är vad man drömmer om när friheten hägrar. I alla fall något som är bra, man slipper tänka på vad man ska äta och laga var eviga dag.

      Radera
  16. Kom igen! Skriv och berätta om ditt nya liv, vi vill veta allt! God jul och Gott Nytt Liv!

    SvaraRadera
  17. God jul Fru EB!
    Av egoistiska skäl hoppas jag att din skrivarlust återkommer men gör den inte det så är det naturligtvis OK det också.

    Av egen erfarenhet vet jag ju att det är svårare att producera när livet byter fokus. Också att det i perioder är betydligt viktigare att leva sitt liv snarare än att beskriva det.

    Nåväl, ha en underbar bloggpaus och en underbar jul och var rädd om dig!

    SvaraRadera
  18. Saknar dig redan! Önskar dig en fin jul och ett gott nytt år!
    /Krister

    SvaraRadera
  19. God jul.

    Jag har precis kommit igång med bloggandet, så vem vet.

    Jag kanske kan fylla tomrummet efter dig om du bestämmer dig för att dra ned på antalet inlägg. :-)

    SvaraRadera
  20. Vi saknar dig! God jul och gott nytt år! ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  21. Jag hoppas verkligen att du inte tar alternativet bloggpaus. Älskar din blogg, och blandningen du bjuder på här.
    Ser gärna inlägg om din nya lägenhet, hur du tänker om saker, mat, livet när du ska bo själv till viss del. Arbete. Rensa och organiser, där kan det kanske bli massor gällande flytt mm.
    Sköt om dig och hoppas du är ok!

    SvaraRadera
  22. Önskar dig ett underbart GOTT härligt NYTT fantastiskt ÅR!

    SvaraRadera
  23. Gott nytt år!🥳
    Förhoppningsvis fritt från KFH, CFH, konsultpimpar och annat löst folk..🙈🤞

    SvaraRadera
  24. Gott nytt år fru EB! Saknar dina fantastiska inlägg om både stort och smått!

    SvaraRadera
  25. Blir lite orolig, du får inte försvinna som Snålcoachen, vart tog hon vägen arma människa? Hoppas du piper förbi här och talar om hur landet ligger. Kanske bloggen bara ligger träda eller att du har beslutsångest och inte vet hur du ska göra, släppa taget eller inte? Lämna oss inte i ovisshet bara kära E B, jag ber dig! Givetvis, förstår ju att vi inte är första prioritet men det vore välkommet om du tittade in och sa hej åtminstone! Du är ju bra på det här!

    SvaraRadera
  26. Kom tillbaka! Snälla

    SvaraRadera
  27. Klart du ska ta det lugnt och landa i din nya livssituation. En skilsmässa kräver massor av kraft även om man "är överens". Om inte annat kommer sorg, trötthet och funderingar efteråt - så var det för mig. Skit i bloggen, ett tag eller för evigt. Det viktiga är att du mår bra och gör det du har lust med. Skriv inte för att pleasa publiken. Heja dig! /Snåltipset (som lagt ner instakontot pga tappade sugen)

    SvaraRadera
  28. Uppdaterar fliken (som alltid ligger öppen) var och varannan dag med förhoppningen om ett nytt inlägg. Hoppas du landar med huvudet upp och fötterna ner i allt det nya och att vi kan fortsätta följa dig här. Du får min hemlängtan att bli lite enklare att hantera genom ditt sätt att formulera dig. Visst är hälsingar lite roligare än alla andra? ;)

    SvaraRadera
  29. Nu är julen slut slut slut
    Skiten kastas ut ut ut
    Vi längtar efter våran vän
    Hoppas hon kommer igen
    Helst i år, inte sen
    För de har hon lovat, nästan!

    SvaraRadera