Tips 40-41: Läsning & skönhet

Tips # 40: Läs

Läs ofta och mycket. Läsning gör saker med hjärnan på ett sätt som YouTube inte förmår. Läsning öppnar upp sinnet och gör dig fri i själen.

Tips # 41: Prioritera skönhet

Närhelst du får möjlighet till en skönhetsupplevelse, ta den. Gå på museum, strosa i en höstig park, stanna upp vid en fontän, gå på konsert, beundra blomsterstånden på torget. Skönhet finns överallt, bara du har ett öppet sinne. Skönhet berikar ditt liv och fyller det med syfte och mening. Många undrar vad meningen med livet är. Jag vänder på det och säger: Det är ofattbart att inte se meningen med livet med den skönhet som finns i världen, jag menar: Bach. Matisse. Waldemarsudde. Frågor på det? 


Mvh

FruEfficientBadass

7 kommentarer:

  1. Så sant, ska ta dig på orden. Istället för att scrolla, ska jag ta mig ut och bort och se allt.

    SvaraRadera
  2. Hear, hear! Förmågan att förundras tror jag är viktigt för välmåendet.

    SvaraRadera
  3. jag menar: FruEB. Frågor på det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. V
      Ja, varför flyttar till hudik om man vill ha skönhet 😉

      Radera
    2. Håller med om Hudik! Har ni sett tågstation? Förfärligt. Blev så besviken, för inte var det glada Hudik utan dystra Hudik!

      Radera
  4. Underbar inställning, den tar jag med mig, tack🙂.

    SvaraRadera
  5. Jag slutade läsa böcker när jag fick glasögon för 5 år sedan.Det är mycket lättare och bättre att läsa nyheter på datorn istället för där kan jag ha stor text även om jag inte behöver ha stor text så föredrar jag det framför den lilla texten som det ofta är i böcker och tidningar.Jag brukar passa på att se det lilla i det stora när jag är ute och promenerar och skönhet finns överallt och det beror även på vad man anser att skönhet är för något.Mvh Peter Jansson

    SvaraRadera