Tips 42: Underskatta inte ytliga relationer

 Tips # 42: Underskatta inte ytliga relationer

Forskning visar att den egenskap som är gemensam för de människor som anser sig leva lyckliga liv är förmågan att stanna upp och småprata med främlingar på stan. Dessa människor lever av oklar anledning ofta även längre än snittet. Man vet inte riktigt vad detta beror på, men troligtvis är det någon primitiv instinkt hos oss att ha ett brett socialt skyddsnät vid kris. Genom att hålla kontakt med vårt närområde i form av grannar, förbipasserande, medborgare, uppfyller vi ett viktigt behov. Dessutom betyder dessa kontakter lika mycket för de du småpratar med vilket gör att du också utför en god gärning. Se nästa punkt.


Mvh

FruEfficientBadass

3 kommentarer:

  1. Bor i en lantlig idyll om än något nedgånget, vi möts hela tiden ute och småpratar ofta med varandra. Kan bli lite för mycket social kontroll men fördelarna överväger. Ingen kommer att ligga och dö här i sin ensamhet.

    Alla behöver vi varandra och ingen vill väl ses som en god gärning, det blir att tycka synd om och det ska man inte utsätta någon för, att se sig själv som god.

    SvaraRadera
  2. Så sant! Tycker oftast att det är en humörhöjare att småprata med en granne eller med någon okänd på bussen.

    SvaraRadera
  3. Jag upplever helt enkelt underverken av Dr GIDEONs örter. Gud kommer att fortsätta att välsigna dig Dr GIDEON rikligt för det goda arbete du gör i människors liv genom att bota dem från olika typer av sjukdomar. Jag kommer att fortsätta att vittna om ditt goda arbete. Jag levde med typ 1-diabetes för 6 månader sedan och läkaren sa till mig att det inte finns någon . Jag trodde inte på honom och behöll min tro i hopp om att jag en dag skulle bli botad från denna hemska sjukdom. För bara två månader sedan såg jag ett inlägg på diabetesforumet om en örtläkare vid namn Dr GIDEON om hur han botar människor från sjukdomar med sin rot och örter och jag kontaktade snabbt Dr GIDEON på WhatsApp och jag förklarade mitt problem för honom och han berättade för mig . oroa dig inte, han skulle bota mig och han förberedde verkligen örtmedicinen och skickade den till mig via UPS och gav mig sedan instruktioner om hur jag skulle ta den. Efter tre veckors intag av örtmedicinen gick jag till min läkare för kontroll och mitt diabetesresultat visade negativt och läkaren sa till mig att det inte finns några spår av diabetes i min kropp och diabetesen är helt borta. Du kan också bli botad från alla slags sjukdomar genom att kontakta Dr. GIDEON på WhatsApp +2347042191323
    E-post: drgideon611@gmail.com

    SvaraRadera