Ett debilt inlägg

Ciao loser, idag har du chansen att känna dig riktigt smart för det här är ett debilt inlägg. Jag skaffade ju ett par trådlösa lurar för ett tag sen och de behöver laddas någon gång då och då. Detta är ett lyxproblem då lurarna i sig bidrar till en så kraftigt förhöjd livskvalitet att jag gladeligen meckar med detta. I samband med laddningarna erfor jag emellertid nedan bagatellartade problem:
 
  • Jag hittar inte sladden direkt
  • Jag har svårt att passa in sladden åt rätt håll i USB-uttaget i datorn, får hålla på och trixa en 3-5 sekunder
  • Jag har svårt att passa in sladden åt rätt håll i luren, får hålla på att trixa en 3-5 sekunder
 
Jämfört med krig, svält och naturkatastrof är ju ovan "problem" ett hån, men vaffan, jag lever ju här och nu och måste förhålla mig till mina issues.
 
 
 
Detta gjorde jag:
  • Jag satte en orange nagellacksprick på den delen av laddarsladden som ska peka uppåt.
  • Jag satte en orange nagellacksprick på lur respektive sladd för omedelbar matchning. Jag behöver inte ens ta fram monokeln och kisa mig fram till vilken lursida som har ett hål för laddning.
  • Jag satte en klisterlapp på sladden märkt mitt namn + LURAR.
Tralala så gjorde jag. Tycka orange nagellack på lur fult? Bli ett EfficientBadass du också, då slutar du bry sig. Idag bereder mig lurladdningen minimalt med huvudbry och jox, jag bara tjoff, tjoff så är det klart. Plus att jag minimerar risken för att jag har sönder grejerna, du vet när du testat köra in laddaren åt ett håll, det känns fel, du vänder och kör med kraft och emfas in åt andra hållet och upptäcker att även det är fel. Det känns inte bra, inte bra alls.
 
Mvh/
FruEfficientBadass

7 kommentarer:

  1. Då hakar jag på och blottar ännu mer guldfiskshjärna. Köpte hörlurar. Blev stressad över alla sladdar. Så laddsladden blev nog slängd.. Samma med min powerbank. Jag reser en del i jobbet och om datorn stannar i närlöst läge blir det svårt. Öppnade paketet, stressad av alla sladdar. Den kan ha blivit slängd den med.. Nedsidan med minimalisttänket. Ibland hivar jag för fort.
    Morsan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Ser det framför mig. Rassel rassel vad är det här för skit, släng skiten. Plus att jag gjorde samma sak i veckan med min nya jobbmobil (skulle själv aldrig drömma om att köpa en så dyr lur) där man i den senaste versionen produktutvecklat någe så debilt som att fasa ut hörlursuttaget (iphone7). Generöst nog låg en liten fånig adaptersladd med i kartongen men den rök så igår fick jag snällt pynta hundra onödiga kronor för en 4cm lång sladd med ett täckningsbidrag på 100000%.

      Radera
    2. Power banken ska vi bara inte prata om. Det kom nämligen med en sådan från Tant Telia med alla möjliga uttag utom just en till en iPhone. Lite som Karl-Bertil Jonssons jul, en flaska Aqua Vera till Tant Laura.

      Radera
  2. Smart med nagellacken får nog uppsöka frugans badrumsskåp 😁
    Nu kommer en ny standard för micro usb den är lite större än den gamla samt att man kan använda den på båda sidorna .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det. Såklart det kommer en ny standard. Märkligt namn på något som ska bli större.

      Radera
  3. På USB-sladdar, USB-minnen osv finns oftast en USB-symbol, och enligt standarden så ska den ska peka uppåt när man sätter i den i datorn. Om tillverkarens namn står så ska namnet peka nedåt. Intressant fakta att känna till, det finns tillverkare som inte följer standarden, men nästan alla gör det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag ser det nu när du säger det. Men det är så djävulskt diskret i samma färg (svart). Mitt orangea skriker lite mer.

      Radera