Bonusinlägg: Barnets FIRE-poster

Eftersom ni hade lite kul med felläsningen "barnens FIRE-posters" igår så skickar jag med just en sådan: Mitt äldsta barns FIRE-poster. I åk 9 får man tydligen i uppdrag att i bildundervisningen göra en "propagandaaffisch" (så stalinistisk-romantiskt) och eftersom hen genom mitt ivriga föreläsande vid middagsbordet är väl medveten om vad FIRE är (och dessutom gillar konceptet) skapades en sådan. Mitt modershjärta sväller av stolthet. Inte bara för att den är bra rent visuellt (det blev ett A i bild) utan för att budskapet fångas så precist.




Vad säger ni? Alla kritiska kommentarer sållas bort.

Mvh/
FruEfficientBadass

18 kommentarer:

  1. Fantastiskt! Gillar skarpt användandet av färgskalorna, och den diagonala avskärningen samt de raka linjerna stilen är ju onekligen sovjetisk.

    SvaraRadera
  2. Budskapet framkommer tydligt och liksom anonym 6:39 gillar jag kontrasten mellan färgskalorna. Fråga till din 15-åring (förlåt om jag skriver fel och hon är 16, vill inte göra fel i det åldersspannet): Vad symboliserar det inhägnade området längst ner till vänster? Jag gissar på odling och en damm, men det kan vara för att jag läser in ett sammanhang från bloggen.

    SvaraRadera
  3. Snyggt!

    Tänk dig det budskapet en dag om året istället för vanlig reklam på webb och tv mm...

    SvaraRadera
  4. Verkligen snygg! Grafisk designer coming right up.

    SvaraRadera
  5. Vilket jobb! Riktigt bra jobbat.

    SvaraRadera
  6. Mycket snyggt och mycket bröderna Stenbergskt. Gillar stort.

    SvaraRadera
  7. Så snyggt gjort! Spot on!
    Förstår att mammahjärtat svällde lite.
    /Horsewood9

    SvaraRadera
  8. Törs väl inte säga annat än att den var snyggt gjort. ;-)

    Men jag blir ändå lite brydd. Hur har hen gjort den? Slipper man rita för hand i bilden numera? Spännande, spännande!

    Jag gillade verkligen texten om att vi är rädda att få slut på tid. Hög igenkänningsfaktor!

    SvaraRadera
  9. Underbar! Den postern (och kanske liknande varianter av FIRE-posters) borde ni kunna lägga ut för försäljning, talangen verkar ju finnas där! Jag menar, kan man få 400 kr för en poster med Anders Tegnell och texten "tvätta händerna" (köpte en sådan direkt när jag såg den!) borde man kunna sälja dylika med rätt marketing inom FIRE communityn world wide :-).

    SvaraRadera
  10. Fantastiskt fin! /QQ

    SvaraRadera
  11. Imponerande är ordet! Många talanger i familjen BadAss!

    SvaraRadera
  12. Helt fantastisk bild,vilken förmåga./Elsa

    SvaraRadera
  13. Vart kan man beställa?

    SvaraRadera
  14. Ja, var kan man beställa!!

    SvaraRadera