Tips 35: Förstå att vi är lika

 Tips # 35: Förstå att vi alla är i grunden lika

Det här tog mig 40 år att lista ut, men nu ska du få veta en hemlighet: Vi är alla rätt lika. Det kan vara trösterikt att veta att det inte bara är du som stör dig på den där klasskamraten som bara ältar på om sig själv. Det är inte bara du som tycker att ljudet är för högt inne på bion eller att det nya vårmodet med clownbyxor och harnesk är fult. Men alla går inte runt och skriker ut sina åsikter hela tiden. Och jag rekommenderar inte heller dig att göra det. Var diplomatisk, men bär med dig att du sällan är ensam.


Mvh

FruEfficientBadass

2 kommentarer:

  1. Två Månadslöner29 juli 2024 kl. 08:36

    Helt rätt, ibland ska man inte säga vad man tycker :)

    SvaraRadera
  2. Nej, det är något jag sent lärt mig; att en del människor suger åt sig ens åsikter. De kan reagera mycket negativt även på en - mitt tycke - positiv synpunkt. Man ska aldrig tro att man vet hur andra kommer att reagera. En kan bli superglad, en annan kan bli hur arg som helst på samma sak. Det slutar aldrig förvåna hur olika folk reagerar på identiska åsikter/fakta. Vi ”tar” alltså saker och ting så olika.

    SvaraRadera