Ett läsarmail från Fredrik

I början av maj fick jag ett mail från en läsare jag sedan tidigare haft lite kontakt med så jag vet att han och hans fru siktat på FIRE inom överskådlig framtid. Rubriken löd: "T-0". Nedan vår mailkonversation:

Fredrik: Dag T-0 kom och dator och passerkort inlämnade.1,500 bitars pussel förberett för nedvarvning.

Jag: GRATTIS! Okej så måndag den 4 maj är den Egentliga Dagen D, d.v.s. den måndag då du inte behöver vakna till klockpipet. Jag ryser! Du må tro att saker kommer att hända i ditt liv nu. Tror absolut på nedvarvningsperiod om MINST ett år. Men sen kommer idéerna och lusten krypande och då är det Fredrik 2:0 som får chansen. Jag tänker på min tillvaro nu vs. för tre år sedan. OMG. Min man nailade det i veckan: "Tänk vilka liv vi lever. Inget som skaver." Det är bara ett radband av mer eller mindre gemytliga dagar som puttrar på. Minimal stress, massor av tid för roliga projekt. Bästa life hacket! Om någon knackat på i konferensrummet för tre år sedan och bara "Psst...om tre år kommer du att ha förverkligat din dröm att extraknäcka som journalist och bo på landet med höns" hade jag bara fnyst. Men allt är möjligt! Och det är stashet som gör't. De som säger att man inte blir lycklig av pengar har fel.

Fredrik: Att nervarvningsfasen tar minst ett år är säkert helt sant och jag tror det gäller nästan oavsett vilket jobb man haft. I mitt fall avslutade jag med en inköpsroll med ansvar för blabla i hela den blabla. Har jobbat 24/7 sedan i höstas och sedan jag blev fast hemma 8-12 timmar i Zoom och Teams-möte varje dag. Det blir ett väldigt abrupt slut och det måste det bli. Samtidigt har jag varit med i så många beslutsprocesser så risk finns att man fortsätter att höra av sig och då måste jag komma på en strategi för att hantera det ... Inser att det kommer att ta tid. Lyckligtvis har jag aldrig identifierat mig med mitt arbete. Har varit lutheranskt ansvarsfull och driven men aldrig ett med mitt arbete. Jag tror det kommer att göra omställningen lättare.

Samtidigt känner jag en enorm glädje redan från idag. Tar upp mobilen (brukar vara en massa mail och WhatsApp meddelanden direkt när man vaknar och nästa veckas kalender full redan innan veckan startat) och noterar att än så länge är det bara tomt. Har faktiskt aldrig hänt tidigare ...Idag gick vi en lång runda i blabla (fantastiskt ställe) med vänner och medhavd lunch och fika och sedan bara pusslande och vänner resten av helgen. Vill hoppas att man i alla fall ska kunna komma i en semesterliknande stämning fort - behöver tid bara för att andas ut. Min fru tänker hålla ut på jobb fram till jul och sedan göra mig sällskap - det är en resa vi gör ihop. Ger mig lite tid att fundera över vad jag vill göra och känns mindre abrupt att klippa en inkomst i taget. Har anmält mig på [gymnamn] i grannbyn att jag är intresserad av att börja som instruktör på timmar och det verkar intressant. Stor fördel är att inget hindrar mig från att ta dagpass mitt i veckan... Funderar också på om jag vill ta någon roll som mentor till VD/CFO eller rådgivare. Utmaning med det är att det lätt glider iväg i tid och det är jag definitivt inte intresserad av. Vi har båda sagt att det skulle kännas skönt om vi kunde hitta någon liten form av sidoaktivitet som bidrar lite för att inte äta för mycket av den mest likvida stashen - i alla fall initialt. Lite som ni gör med din man på deltid och dig med vikarieroll. 100 sant att pengar är lycka! Men på ett annat sätt än vad som visas i t ex "my lottery dream home" på tv ...

Jag: Du låter exakt som min man. Han var blabla på en blabla innan han drog ur pluggen, en massa fancy uppdrag och han var 100% dedikerad. Men precis som du beskriver, likt en lutheran och inte riktigt där i själen, så som man ser en del andra vara. Därför gick omställningen väldigt bra. Och precis som ni gick vi i etapper, jag ett drygt halvår innan honom så på så sätt blev det mer organiskt och odramatiskt, särskilt om man har barn. Hör gärna av dig i framtiden med uppdateringar för jag är väldigt spänd på utfallet (no pressure!) OCH jag undrar om jag kunde avidentifiera delar av din berättelse och göra ett inlägg därpå? Du kommer inte att vara igenkännbar på något sätt, jag kan göra dig till kvinna med rött hår och anställning inom PR...

Fredrik: Japp finns verkligen likheter i vår planering och vad ni har gjort. Så många människor med bra jobb är fast i ett konsumtionsträsk där alla alternativ upplevs som orealistiska ... Så fortsätter man att bara konsumera blint ... Oavsett om man trivs med sitt liv eller ej. Klart du får använda vår historia - nu när jag är hemma och har tid ska jag också aktivera mig i kommentarsfältet.

Jag: Sweet, tack! Du får heta Fredrik och vara inköpare.

Fredrik: Drömnamn och drömyrke!

Vad säger ni om det va, vilken kille. Nu handlar ju inte FIRE om prestation. Det är ju själva antitesen egentligen, man gör slut med prestationen. Men det är ju bara ett faktum att många som väljer bort ordinarie yrkesliv faktiskt tar sig för något annat, ofta mindre lönsamt men ändock något mer än att bara sitta hemma och dricka vin framför Bolibompa. Så det ska bli intressant att följa Fredrik med familj framöver. Passa på att ställa frågor till hen, tror han läser allt som oftast.

Mvh/
FruEfficientBadass

72 kommentarer:

  1. Kul att läsa, stort grattis Fredrik! Jobbar själv mot samma mål, inspirerande att läsa om andra som nått fram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enig. En vitamininjektion en grå måndagsmorgon samtidigt som jag sitter i ett evighetsTeamsmöte.

      Snyggt jobbat!

      Radera
    2. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, han delade med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min vän och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta en stavhjul som skulle kunna hjälpa mig att förtrolla för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde på stava, jag hade inget annat val än att prova det, jag skickade med trollspåren, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande under den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom att det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett förhållande problem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla stavskärmaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-postadress: {drogunduspellcaster@gmail.com} Du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
      1) Älska trollformler
      2) Lost Love Spells
      3) Stoppa skilsmässor
      4) Giftermål
      5) Graviditet spell
      6) Uppdelningar
      7) Dödsförtroll
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta denna fantastiska man om du har problem för en varaktig lösning
      genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
    3. DU BEHÖVER LÅN
      Jag fick precis mitt lån på 200 000,00 kr från REMY.CREDIT Skicka e -post till dem nu för ditt lån (remy.credit111@gmil.com) whatsapp: +46769618757 de är de bästa, ge dem ett försök och vittna om att låneförbudet är mycket snabbt och säkert med interstat på 2%
      EMIAL: (remy.credit111@gmail.com)
      Behöver du ett brådskande lån inom 24 timmar? de har snabbt och enkelt lån till dig Jag heter Karlson från Stockholm Sverige är en ensamstående mamma är mycket nöjd nu med mina 2 barn REMY COMPAY är det bästa få ditt lån idag} Maila honom nu för ett snabblån Mail: remy.credit111@ gmail.com
      Gud välsigne dig, herr REMY FINK

      Radera
  2. Vill bara hoppa in och säga grattis till "Fredrik", så oerhört inspirerande! :-D Jag längtar till den dag jag kan säga samma sak, men det dröjer ett tag till. Tur att jag har ok jobb iaf.

    /Fri2032 som har krångel med sitt konto.

    SvaraRadera
  3. Men vad rolig läsning, frågor hur kommer det sig att de vill nå FIRE och hur såg deras plan ut? Tolkar jag det rätt att de nåde FIRE på 3 år, hur gick det till är det 4% regeln? Vilka förändringar ( uppoffringar ) mot tidigare liv? Det fick inte cold feet i och med covid-19 ganska stor förändringar för oss med utdelningar edit indragningar av utdelning. Fredrik ser framemot att läsa mera om er resa till ett FIRE-liv, ha en underbar vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Varför vi ville nå FIRE? Vi känner båda att vi lagt så mycket tid (dagar, kvällar, helger ...) på andra och vill helt enkelt ha tid till saker som mer direkt intresserar oss ... träning, egna projekt, läsa, resa (inte dussincharter) mm ...

      Radera
  4. Kul att vår korrespondens kom med och hoppas det kan inspirera andra.

    Hur såg vår resa ut? Vi har båda haft bra inkomster och aldrig riktigt låtit konsumtion stiga i nivå med löneökningar vilket över tiden skapat en bra bas med låga bolån mm. Samtidigt har vi i perioder varit extremt slösaktiga. Med FruEB-jargong kan man säga att vi var riktiga consumer suckers. För några år sedan stötte vi på MMM och "the shockingly simple math behind early retirement" - inte helt unikt i dessa kretsar. Det triggade oss att skaffa en översikt över våra finanser som vi inte haft tidigare och att även se över våra kostnader. Det blev ganska snart uppenbart att det gick att åtminstone leva på en lön och spara en utan att för den skull ge avkall på något särskilt som vi saknar. Helt ärligt så känner vi att vi har större glädje av det vi konsumerar nu än det vi konsumerade planlöst tidigare. Med bra inkomster och bra utveckling på börsen steg sparandet snabbt.

    4% - regeln? Strikt sett så är förmögenhet x 0.04 > årlig konsumtionsutgift. Samtidigt så är regel inte direkt tillämpbar, särskilt om man som oss arbetat många år. Vår portfölj består av mer eller mindre likvida medel (läs ISK), förmånspensioner, finansiella tjänstepensioner, fastigheter mm. Vi har skapat en mycket konservativ modell där vi under olika perioder tar ut medel från olika delar av portföljen och skapat olika scenarier. Om vi är lite flexibla så ska det mycket till för att detta inte ska fungera ...

    Covid-19? Vi har en (för?) stor buffert som ligger utanför aktiemarknaden. Hade planerat att investera mer aggressivt men i dagsläget känns det bra att ligga kvar där vi är. Världen är osäker nu, men om N år (N ganska stort tal) så kommer läget med största sannolikhet normaliserats.

    Vi önskar er alla lycka till på er FIRE resa !!!

    SvaraRadera
  5. Grattis Fredrik! Längtar jag också. Hur lång tid pågick själva sparresan? I vilken ålder är ni nu? Och barnen?

    SvaraRadera
  6. Grattis Fredrik! Kul att höra om folk som lyckas!

    SvaraRadera
  7. Vår fokuserade sparresa var på ca 4 år. Vi hade ursprungligen trott att det skulle ta 8 år men en del saker hände som gjorde att vi kunde flytta fram planerna ganska drastiskt. Vi är båda 50 så har haft tid på oss att bygga tjänstepensioner mm, något man så klart inte haft om man siktar på att pensionera sig före 40. Hade vi stött på MMM (och FruEB m fl) så hade vi inte startat så sent ... Våra barn är ganska stora. Hade ursprungligen en tanke att det skulle vara bra att det yngsta "barnet" skulle gå ut gymnasiet men den har vi släppt helt.

    SvaraRadera
  8. "Minimal stress, massor av tid för roliga projekt" precis så är det! så himla skönt :-D
    Grattis Fredrik! /Mika

    SvaraRadera
  9. Stort grattis. Vid 50 gissar jag att ni bara har 5 år kvar till tjänstepension och det måste kännas tryggt att veta att det kommer inkomst därifrån snart också?
    Kommer ni göra några stora förändringar avseende boendesituation eller något annat?

    SvaraRadera
  10. Tack för alla gratulationer!

    Planen helt klart att börja ta ut delar av tjänstepensionen från 55. Sedan får vi överväga hur man ska göra med boendet lite längre fram. Helt klart är att vi någon gång under pensionen kommer att göra en förändring - men när inte klart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande. Vore kul med en statusuppdatering om en tid!

      Radera
  11. Blir glad för varje person/familj som lyckas nå FIRE, grattis! Vilken belåningsgrad har ni på bostaden? Har ni belåning på portföljen, om ja vilken ca procent i belåning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi har inte belånat vår portfölj alls - portfölj tillräckligt komplex som den är ...

      Radera
  12. Hej, Behöver du ett snabbt lån?
    Jag är Susan Benson, jag är långivare och finansiell konsult.

    Med tanke på den stagnation som världen går igenom till följd av inverkan av coronavirus (COVID-19) på företag och ekonomi står många människor inför otydliga ekonomiska utmaningar. Med närvaron av kontantöverskott i vårt företag syftar vi till att påskynda penningcirkulationen genom att finansiera kunder inom och utanför Europa med ett lån.

    Behöver du ett brådskande lån för att starta ett företag, köpa ett hus eller en bil, eller behöver du ett lån av andra personliga skäl? Jag vill att du ska kontakta mitt företag. Vi levererar alla slags lånetjänster både säkrade och osäkrade lån. Om du läser detta och vet att du behöver ekonomiskt stöd kan du bara skriva till oss via e-post: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com eller meddela oss direkt på WhatsApp via: +447903159998 & få ett svar på ett ögonblick.

    Vi är ett omfattande finansföretag och vi är engagerade i att hjälpa dig att förbättra dina långsiktiga och kortsiktiga finansiella mål eftersom din finansiella stabilitet är vårt slutmål.

    Funktioner & fördelar;
    * Bekvämlighet - Du kan ansöka om ett lån när som helst och var som helst.
    * Flexibelt belopp - Du bestämmer hur mycket du vill låna.
    * Snabb direktfinansiering - Få ditt lån inom 24 timmar efter godkännandet.
    * Flexibel ränta på 2,85 till 5,95%.
    * Höga godkännandepriser
    * Du får chansen att välja återbetalningsdatum, antingen varje vecka, varje månad eller per år under en varaktighet av 1-30 år.
    * Enkel online-applikation.
    * Personlig vägledning och expertis.
    * Inga dolda avgifter

    Många tycker att det är så svårt att få ett lån från sina lokala banker eller andra finansinstitut på grund av vissa skäl.

    Om du verkligen behöver lösning på dina ekonomiska utmaningar, skriv bara till mitt företag så hjälper vi dig med ett lån. Vi har hjälpt ett stort antal individer och organisationer som har haft ekonomiska svårigheter över hela världen. När du ansöker hos oss ansöker du hos ett pålitligt företag som bryr sig om dina ekonomiska behov, vår högsta prioritet är din ekonomiska stabilitet och du kommer att tas om hand genom hela processen.

    För mer information om vårt lånerbjudande, vänligen skicka oss din lånebegäran via:
    E-post: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com ELLER;
    WhatsApp: +447903159998
    2020 © ️ Alla rättigheter reserverade

    SvaraRadera
  13. Vårt föreslagna erbjudande för kunder under det nya året är positivt och totalt engagemang, så att arbeta med oss ger dig maximal garanti för att få finansiering för vi har en A + rating i finansiering. Frank Lån Tjänster (FLS) genom åren har varit högt rankad som en av de bästa online-företag med en billigare ränta. Om du är i behov av finansiering, tveka inte att kontakta oss via telefon (+1-713-389-6778) eller E-post: k.frankloans@gmail.com

    SvaraRadera
  14. Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)

    SvaraRadera
  15. behöver du ett lån? Skicka oss ett e-postmeddelande remy.credit111@gmail.com Skicka ett e-postmeddelande till remy.credit111@gmail.com Hej Hur mår du idag ?? Behöver du ett brådskande lån nu under de närmaste 6 - 12 timmarna nu utan stress eller dröjsmål REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag. Vi ger lån med 2% ränta, skicka ett mejl nu för dina brådskande lån Skicka ett e-postmeddelande, vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com} whatsapp: +46769618757 Skicka oss ett e -postmeddelande remy.credit111@gmail.com Vi har ett lån till dig REMY.INC

    SvaraRadera
  16. Funderar du på ett lån? Behöver du snabbt ett lån för att starta ditt eget företag? Har du skulder? Detta är din chans att uppfylla din önskan, vi tillhandahåller personliga lån, kommersiella och affärslån och alla typer av lån med 2% ränta, för mer information kontakta oss via e -post (georgewilliamsloanfirm333@gmail.com)

    SvaraRadera
  17. Hej, Behöver du ett nödlån för att möta dina ekonomiska behov? Vi erbjuder lån från 2 000,00 till 100 000 000,00, vi är pålitliga, kraftfulla, snabba och dynamiska, utan kreditkontroll och vi erbjuder 100% garanti för utländska lån under denna överföringsperiod. Vi gav också ett lån i hela valutan med 2% ränta för alla lån och utan förskott .... Om du är intresserad, kontakta oss via detta mejl. Kontakta oss om du är intresserad via: {jameskelvine28@gmail.com} så blir du helt nöjd.

    SvaraRadera
  18. AKTUELLT LÅNERBJUDANDE
    Skapa ditt företag och din förmögenhet med våra tjänster
    lånebidrag från $ 5000 till $ 1,750,000. Vi erbjuder detta
    lån för att tillåta alla som befinner sig i en ekonomisk situation
    svårt och de som vill skapa sitt eget företag för att få ett lyckligt liv. Det finns lån mellan individer så slösa inte din tid.
    maila oss via: (georgewilliamsloanfirm333@gmail.com) för att komma igång ..

    SvaraRadera
  19. Hej herr / fru
    Vi erbjuder lån från: 10 000 till 9 500 000 € med en ränta på 2%.
    Du vet att det är förbjudet att låna pengar.
    Du måste få ett lån, notera de områden där vi kan.
    hjälpa dig:
    * Ekonomiskt
    * Inteckningar
    * Investeringslån
    * Billån
    * Skuldkonsolidering
    * Kreditgräns
    * Andra inteckning
    * Återköp av kredit
    * Personliga lån
    Du letar efter ett projekt och du behöver finansiering, du behöver pengar för att betala dina räkningar, pengar för att investera i ett företag.
    kontakta oss via e -post [georgewilliamsloanfirm333@gmail.com]

    SvaraRadera
  20. BEHÖVER DU ETT DRIVT LÅN EMAILL OSS NU FÖR DIN FASTLÅN
    (remy.credit111@gmail.com) whatsapp: +46769618757
    behöver du ett lån ??, Vad är dina finansiella behov? Vi ger ut lån från minst 1000kr till högst 100.000.000,00kr med behaglig varaktighet som sträcker sig från 1 till 50 år till en mycket reducerad ränta på 2%. Behöver du ett affärslån? Behöver du ett personligt lån? Vill du köpa en bil? Vill du refinansiera? Behöver du ett inteckningslån? Behöver du ett enormt kapital för att starta ditt affärsförslag eller utbyggnad? Har du tappat hoppet och tror att det inte finns någon väg ut och dina ekonomiska bördor fortfarande kvarstår? Tveka inte att kontakta oss för eventuellt affärssamarbete Kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com whatsapp: +46769618757 Vi har ett lån till dig

    SvaraRadera
  21. Do You Seek Funds To Pay Off Credits and Debts?
    { georgewilliamsloanfirm333@gmail.com } Is Here To Put A Stop To Your Financial Problems. We Offer All Kinds Of Loan (Personal Loan, Commercial Loan, etc.) We Give Out Loan With An Interest Rate Of 2%.Interested Applicants Should Contact Us Via Email: { georgewilliamsloanfirm333@gmail.com }

    Please Fill the Application Form Below:
    - Complete Name:
    - Loan Amount Needed:
    - Loan Duration:
    - Purpose Of Loan:
    - City / Country:
    - Telephone:
    - How Did You Hear About Us: [georgewilliamsloanfirm333@gmail.com ]

    SvaraRadera
  22. Jag är en privat långivare och investerare. Behöver du ett legitimt, ärligt, välrenommerat och snabbt lån? Jag kan hjälpa dig med 100% garantilån, jag erbjuder företagslån och enskilda lån, mer också vi finansierar alla slags projekt. För mer information kontakta oss på: saara.kemi@gmail.com eller Whatsapp: +1 (740) 212-1222

    SvaraRadera
  23. Letar du efter ett företagslån? Personliga lån, studentlån, skuldkonsolideringslån, lån utan säkerhet, riskkapital, etc. Skriv i så fall till oss idag: (richardcosmos5@gmail.com) och få lånet idag.

    Akut låneerbjudande.

    SvaraRadera
  24. VI HAR ETT LÅN TILL DIG ANSÖK OM ETT IDAG OCH VAR GLADA VI ÄR HELA FÖR DIG FR ALLA LÅNTYPER kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
    Hej Behöver du ett snabbt lång- eller korttidslån med en relativt låg ränta så låg som 2%? Vi erbjuder företagslån, personliga lån, bostadslån, autolån, studielån, skuldkonsolideringslån etc. oavsett din kreditvärdighet.
    Personliga lån (säkra och osäkra)
    Företagslån (säkra och osäkra)
    Konsolideringslån och många fler.
    Kontakta oss för mer information om låneerbjudande så löser vi ditt ekonomiska problem du har ditt lån inom 6 -12 timmar. kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
    Vi har ett lån till dig

    SvaraRadera
  25. LÅNEBJUDANDE FRÅN NOVELTY FINANCE"
    Hej!!! Är du i behov av ett lån? Om ja, kommer jag att rekommendera dig att ansöka om ett lån genom Novelty Finance Inc.

    Jag heter Davina Claire, jag är finanschef för Novelty Finance och du kan ansöka om ett lån hos mitt företag och ha ett lån på ditt konto inom 24 till 48 timmar. Det har kommit till min kännedom att många människor har så svårt att få lån från sina lokala banker eller andra finansiella institutioner på grund av hög ränta, otillräckliga säkerheter, skuldsättningsgrad, låg kreditpoäng eller andra skäl.

    På NOVELTY FINANCE tillhandahåller vi finansieringslösningar. Vi erbjuder alla typer av lån (Personlån, Företagslån och många andra). Vi erbjuder flexibla och flera lånealternativ, inklusive säkrade och osäkrade lån, lång- och kortfristiga lån som är skräddarsydda för dina ekonomiska behov.

    För frågor/frågor? - Skicka ett mail till [noveltyfinances@gmail.com] eller ring / WhatsApp via: +447915601531]

    Vi strävar efter att göra lån enkelt, bekvämt och prisvärt.

    Vår tjänst är mycket snabb, pålitlig och pålitlig och du kan låna upp till 5 miljoner euro till en subventionerad ränta på 3 % per år. Vi är rätt företag att kontakta när du är i akut behov av ett lån.

    Inga fler väntetider eller stressiga bankbesök, vår tjänst är tillgänglig 24/7. Du kan ansöka om ett lån när som helst och var som helst på din egen bekväma plats med din telefon eller din bärbara dator, allt du behöver göra är att skicka oss din låneförfrågan via:
    E-post: (noveltyfinances@gmail.com)
    WhatsApp/ Telegram: +447915601531
    Telefon: +447915601531

    Vi är alltid glada över att ge ekonomiskt stöd.

    SvaraRadera
  26. BEHÖVER DU ETT BRÅDSKANDE LÅN FÖR ATT STARTA ETT NYTT FÖRETAG, BETALA RÄKNINGAR, KRÄVA DIN SKULD ELLER KÖPA EN NY BOSTAD OM JA, KONTAKTA OSS PÅ E-POST MED DIN INFORMATION SOM FÖLJANDE.
    E-post:: Pedrosalvador346@gmail.com
    FÖR-OCH EFTERNAMN
    LAND
    WHATSAPP TELEFONNUMMER
    LÅNEBELOPP
    LÅNETID
    KONTAKT E-post:: Pedrosalvador346@gmail.com
    TACK.

    SvaraRadera
  27. BEHÖVER DU ETT BRÅDSKANDE LÅN FÖR ATT STARTA ETT NYTT FÖRETAG, BETALA RÄKNINGAR, KRÄVA DIN SKULD ELLER KÖPA EN NY BOSTAD OM JA KONTAKTA OSS PÅ E-POST MED DIN INFORMATION SOM FÖLJANDE.
    E-post:: {  larrybright424@gmail.com }

    FÖR-OCH EFTERNAMN
    LAND
    WHATSAPP TELEFONNUMMER
    LÅNEBELOPP
    LÅNETID
    KONTAKT E-post:: {  larrybright424@gmail.com }

    TACK.

    SvaraRadera
  28. Behöver du ett nödlån för att betala av din skuld eller ett aktielån för att förbättra din verksamhet? Har du blivit avvisad av banker och andra finansiella myndigheter? Behöver du ett lån konsolidering eller ett bolån? Leta inte längre, för vi är här för att lägga alla dina ekonomiska problem bakom oss. Kontakta oss via e-post: {larrybright424@gmail.com Vi erbjuder lån till intresserade parter till en rimlig ränta på 2%. Intervallet är från 5 000,00 euro till 100 000 000,00 euro.

    SvaraRadera
  29. Behöver du ett nödlån för att betala av din skuld eller ett aktielån för att förbättra din verksamhet? Har du blivit avvisad av banker och andra finansiella myndigheter? Behöver du en lånekonsolidering eller ett bolån? Leta inte längre, för vi är här för att lägga alla dina ekonomiska problem bakom oss. Kontakta oss via e-post: {larrybright424@gmail.com Vi erbjuder lån till intresserade parter till en rimlig ränta på 2%. Intervallet är från 5 000,00 euro till 100 000 000,00 euro.

    SvaraRadera
  30. Hej damer och herrar, behöver du ekonomisk hjälp? Jag är John White. Jag är en långivare och också en finansiell rådgivare.

    Behöver du ett brådskande lån för att rensa dina skulder eller behöver du ett kapitallån för att utöka ditt företag? Har du blivit avvisad av banker och andra finansiella institutioner? Behöver du en lånekonsolidering eller inteckning? Sök inte längre eftersom vi är här för att göra alla dina ekonomiska problem till en saga historia. Kontakta oss via e-post:

    FinanceLimited011@gmail.com
    FinanceLimited011@gmail.com

    Det här är John White Finance -inteckningar. Vi erbjuder lån till en rimlig ränta på 2% för dem som är intresserade. Området sträcker sig från 5 000,00 euro till högst 100 000 000,00 euro.

    Tack.

    SvaraRadera
  31. God dag,

    Är du i någon form av ekonomisk hjälp? eller Behöver du ett snabblån för att sanera dina skulder och komma tillbaka till din verksamhet till en mycket låg ränta? Om ja Maila :mobilfunding1999@gmail.com för mer info eftersom jag fick mitt lån från dem och de är helt pålitliga.

    Hälsningar.

    SvaraRadera
  32. Do you need a loan? private loan? Business loans? A mortgage loan? Agricultural and project financing? We offer all types of loans at 2% interest rate! Contact e-mail: tinvestor53@gmail.com or Whatsapp +1 (757) 576‑8165

    SvaraRadera
  33. Hej, letar du efter ett skuldsaneringslån, lån utan säkerhet, företagslån, hypotekslån, billån, studielån, personliga lån, riskkapital, etc! Jag är en privat långivare, jag ger lån till företag och privatpersoner med låga och rimliga räntor på 2%. Mejla till: christywalton355@gmail.com

    SvaraRadera
  34. Vi erbjuder lån och finansiella tjänster av alla slag. Våra lån mycket från företag till privatlån eller långa eller korta löptider med förmånliga räntor (2%). Vår låneprocess är mycket snabb och pålitlig med garantier. För mer information om våra tjänster, besök oss på vår e-post; { pedrosalvador346@gmail.com} vänligen meddela oss hur mycket lån du behöver och vill ha lånetiden. Vi hoppas att höra från dig. Du kan skicka ett meddelande till e-postadressen
    Nedan. { pedrosalvador346@gmail.com}

    SvaraRadera
  35. HEJ Låneerbjudande varning för alla! Är du ekonomiskt nere och behöver akut kredit/ekonomisk hjälp? Eller är du i behov av ett lån för att starta upp/öka ditt företag eller köpa ditt drömhus. FÅ DITT Omedelbart GODKÄNNANDE FÖR LÅN 100 % GARANTERAT IDAG OAVSETT DITT KREDITPOÄNG. E-post: { larrybright424@gmail.com } , de är pålitliga, snabba i kommunikation och pålitliga

    SvaraRadera
  36. God dag från denna sida, är fru Flora Scott en privat långivare. Vi erbjuder brådskande jullån och personliga lån för firandet av årets slut. så dra nytta av denna möjlighet nu!!! om du är intresserad av ett brådskande lån av någon ekonomisk anledning eller så någonsin, tveka inte att kontakta oss via (flora_scott@outlook.com) för mer information om denna lånetransaktion.
    Vänliga hälsningar
    Fru Flora

    SvaraRadera
  37. JAG FICK JUST ETT LÅN TILL JUL

    Jag har sett flera kommentarer från personer som redan hade fått ett lån från LAPO M-F så jag bestämde mig för att ansöka baserat på populära rekommendationer och bara för några timmar sedan bekräftade jag ett totalt belopp på 78 500 euro på mitt konto. Detta är verkligen fantastiska nyheter och jag råder alla som behöver ett riktigt lån att ansöka via sin e-post: lapofunding960@gmail.com

    SvaraRadera
  38. Jag är Lydia veronika från Belgum, jag ansökte om ett lån på 9 000 euro och det godkändes med MICHEAL JOSE FINANCE HOME efter 3 dagar efter min ansökan, alla som letar efter ett legitimt lån jag skulle hänvisa dig till detta företag är i aktion tacksam för hjälp de gav mig. Du kan kontakta honom för mer information på:infomichealfinanceltd@gmail.com eller WhatsApp:+14699724809

    SvaraRadera
  39. Jag är Lydia veronika från Belgum, jag ansökte om ett lån på summan av 9 000 euro och det godkändes av MICHEAL JOSE FINANCE HOME efter 3 dagar efter min ansökan, alla som letar efter ett legitimt lån skulle jag hänvisa dig till detta företag är i handling tacksam för hjälpen de gav mig. Du kan kontakta honom för mer information på :infomichealfinanceltd@gmail.com eller WhatsApp: +14699724809

    SvaraRadera
  40. Hej mina damer och herrar,
    Det här inlägget är främst till för alla som behöver ett specifikt lån för att bygga upp sitt liv igen. Du letar efter ett lån för att förnya ditt företag eller projekt eller för att köpa en lägenhet, men du får inte arbeta i bank eller så har banken avvisat din legitimation. Jag är affärsbanksassistent, vi kan ge dig ett lån. Vi erbjuder lån mellan 3 000 euro och 500 000 euro med en ränta på 2 % återbetalningstid på 12 månader till 10 år, vi är redo att ge dig lån till kvalificerade personer, men vi måste vara ärliga, ärliga människor. om du behöver pengar av andra skäl, vänligen kontakta oss för mer information på infomichealfinanceltd@gmail.com eller WhatsAPP: +14699724809. Vi är redo att tillfredsställa vår kund inom max 48 timmar efter att vi mottagit ansökningsfilen. tack commercezbank

    SvaraRadera
  41. Hej vänner jag är så väldigt glad idag, jag har fått mitt lån från Micheal Loan Ltd till mitt konto framgångsrikt för att betala mina räkningar och ta väl hand om min familj, om du också behöver ett lån missa inte detta tillfälle att maila honom och skaffa din också, kontakta dem nu på (infomichealfinanceltd@gmail.com) eller whatsapp +1(469)972-4809. Lycka till

    SvaraRadera
  42. Behöver du ett akut lån för att rensa dina skulder eller behöver du ett aktielån för att förbättra din verksamhet? Har du blivit avvisad av banker och andra finansiella myndigheter? Behöver du ett lån konsolidering eller inteckning? Sök inte längre eftersom vi är här för att göra alla dina ekonomiska problem till ett minne blott. Kontakta oss via e-post:

    oceanfmortgages@gmail.com
    oceanfmortgages@gmail.com

    Och här är vår företagswebbplats: www.oceanfinance.co.uk

    Det här är Ocean Finance Mortgages. Vi erbjuder lån till den som är intresserad till en rimlig ränta på 2%. Intervallet sträcker sig från 5 000,00 Euro till maximalt 100 000 000,00 Euro.

    SvaraRadera
  43. Hej vänner är så himla glad idag jag har fått mitt lån från Micheal loan Ltd till mitt konto framgångsrikt för att betala mina räkningar och ta väl hand om min familj, om du behöver ett lån också missa inte detta tillfälle att maila honom och få ditt också, kontakta dem nu på (infomichealfinanceltd@gmail.com) eller whatsapp +1(469)972-4809.Goodluck

    SvaraRadera
  44. Hej vänner är så himla glad idag jag har fått mitt lån från Micheal loan Ltd till mitt konto framgångsrikt för att betala mina räkningar och ta väl hand om min familj, om du också behöver ett lån missa inte detta tillfälle att maila honom och få ditt också, kontakta dem nu på (infomichealfinanceltd@gmail.com) eller whatsapp +1(469)972-4809. Goodluck

    SvaraRadera
  45. Hej, jag skulle vilja använda detta medium för att dela med mig av ett låneföretag som hjälper mig att få kommersiellt lån med begripliga villkor. de erbjuder alla typer av lån.
    Kontakta e-post: infomichealfinanceltd@gmail.com
    eller whatsapp +14699724809.

    SvaraRadera
  46. Hej mina damer och herrar, Är du i behov av ekonomisk hjälp? Jag är Susan Benson. Jag är en långivare och även finansiell konsult.

    Behöver du ett företagslån, privatlån, bolån eller ett lån för att slutföra ditt projekt? Om ditt svar är ja, rekommenderar jag dig att kontakta min firma. Vi tillhandahåller alla typer av lånetjänster inklusive lång- och kortfristiga lån, säkrade och osäkrade lån och många fler. För mer information, skriv till oss via e-post: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com) eller skicka ett meddelande till mig direkt på WhatsApp via: +447360502110 och få ett svar på ett ögonblick.

    Ett lån från ett pålitligt och kompetent företag är vad du behöver för att nå ditt mål. Vi är ett omfattande finansiellt tjänsteföretag och vi är engagerade i att hjälpa dig att uppfylla alla dina ambitioner. Vi är specialiserade på att tillhandahålla strukturerade ekonomilösningar till privatpersoner och företag på det mest effektiva och snabbaste sättet.

    * Du kan ansöka om ett lån när som helst, var som helst.
    * Flexibelt belopp - Du bestämmer hur mycket du vill låna.
    * Snabb direktfinansiering - Ta emot ditt lån inom 24 timmar efter godkännande.
    * Flexibel ränta på 3%.
    * Höga godkännanden
    * Flexibel återbetalning - Du ska välja återbetalningsdatum, antingen veckovis, månadsvis eller årligen under en varaktighet på 1-30 år.
    * Enkel onlineansökan.
    * Personlig vägledning och expertis.
    * Inga dolda avgifter

    Gå inte miste om en möjlighet på grund av bristande finansiering. Kontakta mitt företag nu, vi kan hjälpa dig med ett lån eftersom vi har hjälpt många individer och organisationer som har haft ekonomiska svårigheter över hela världen

    För mer information om vårt låneerbjudande, vänligen skicka oss din låneförfrågan via
    E-post: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com
    WhatsApp: +447360502110

    Förmedlare/konsulter/mäklare är välkomna att ta med sina kunder och är 100% skyddade. I fullt förtroende kommer vi att arbeta tillsammans för alla inblandade parters fördelar.

    SvaraRadera
  47. Jag stötte på det här låneföretaget på Facebook och kontaktade mejlet plötsligt såg jag att jag hade blivit godkänd för ett lån på 20 000 € så jag trodde aldrig att allt detta skulle fungera förrän jag krediterades med beloppet 20 000 €. Jag kommer att råda alla som behöver lån att kontakta kontakta detta låneföretag med ansökan om lån detta är företagets mailadress >>>>> infomichealfinanceltd@gmail.com eller whatsapp +14699724809.

    SvaraRadera
  48. Behöver du ett akut lån? Vi ger ut privatlån? Företagslån? Bostadslån? Lantbrukslån? Utbildningslån? Debet konsolideringslån? Lastbilslån? Billån? Hotelllån? Refinansiera lån? och fler skollån? Startlån? .Vi erbjuder till 2% ränta! Kontakta oss via: richardcosmos5@gmail.com

    SvaraRadera
  49. Jag skulle vilja rekommendera er alla till en trovärdig och uppriktig privatlångivare som godkände mitt lån till mig bara inom några timmar efter så många misslyckade försök att få ett lån, jag blev förvånad och glad över att den privata långivaren räddade mig och erbjöd mig en lån med 2% ränta, kontakta henne nu om du behöver ett akut lån E-post: christywalton355@gmail.com

    SvaraRadera
  50. Behöver du ett akut lån? Vi ger ut privatlån? Företagslån? Bostadslån? Lantbrukslån? Utbildningslån? Debet konsolideringslån? Lastbilslån? Billån? Hotelllån? Refinansiera lån? och fler skollån? Startlån? .Vi erbjuder till 2% ränta! Kontakta oss via: (richardcosmos5@gmail.com)

    låneerbjudande

    SvaraRadera
  51. Hej mina damer och herrar, Är du i behov av ekonomisk hjälp? Jag är Susan Benson. Jag är en långivare och även finansiell konsult.

    Behöver du ett företagslån, privatlån, bolån eller ett lån för att slutföra ditt projekt? Om ditt svar är ja, rekommenderar jag dig att kontakta min firma. Vi tillhandahåller alla typer av lånetjänster inklusive lång- och kortfristiga lån, säkrade och osäkrade lån och många fler. För mer information, skriv till oss via e-post: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com) eller skicka ett meddelande till mig direkt på WhatsApp via: +447360502110 och få ett svar på ett ögonblick.

    Ett lån från ett pålitligt och kompetent företag är vad du behöver för att nå ditt mål. Vi är ett omfattande finansiellt tjänsteföretag och vi är engagerade i att hjälpa dig att uppfylla alla dina ambitioner. Vi är specialiserade på att tillhandahålla strukturerade ekonomilösningar till privatpersoner och företag på det mest effektiva och snabbaste sättet.

    * Du kan ansöka om ett lån när som helst, var som helst.
    * Flexibelt belopp - Du bestämmer hur mycket du vill låna.
    * Snabb direktfinansiering - Ta emot ditt lån inom 24 timmar efter godkännande.
    * Flexibel ränta på 3%.
    * Höga godkännanden
    * Flexibel återbetalning - Du ska välja återbetalningsdatum, antingen veckovis, månadsvis eller årligen under en varaktighet på 1-30 år.
    * Enkel onlineansökan.
    * Personlig vägledning och expertis.
    * Inga dolda avgifter

    Gå inte miste om en möjlighet på grund av bristande finansiering. Kontakta mitt företag nu, vi kan hjälpa dig med ett lån eftersom vi har hjälpt många individer och organisationer som har haft ekonomiska svårigheter över hela världen

    För mer information om vårt låneerbjudande, vänligen skicka oss din låneförfrågan via
    E-post: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com)
    WhatsApp: +447360502110

    Förmedlare/konsulter/mäklare är välkomna att ta med sina kunder och är 100% skyddade. I fullt förtroende kommer vi att arbeta tillsammans för alla inblandade parters fördelar.

    SvaraRadera
  52. Är du trött på att leta efter lån och bolån, eller har du ständigt blivit avvisad av banker och andra finansiella institutioner eller ett mikrofinansieringssystem. Med detta vill vi informera dig med 100% garanti om att vi erbjuder lån av valfritt belopp till en ränta på 2% per månad. Vi tillhandahåller LÅN för affärsutveckling. konkurrensfördel/verksamhetsexpansion. Se till att vi är certifierade, pålitliga, pålitliga, effektiva, snabba och dynamiska. och deltagande finansiär för fastigheter och all form av företagsfinansiering, vi tillhandahåller långfristiga lån på max två till femtio år och alla räntor samt beräknar och möjliggör årlig betalning E-post: loancreditinstitutions00@gmail.com .

    Vi erbjuder följande typer av lån och mycket mer;

    * Personliga lån (lån utan säkerhet)
    * Företagslån (lån utan säkerhet)
    * Konsolideringslån
    * Kombinationslån
    * Renovering

    För att kontakta för lånesökning vänligen svara med ditt e-post-ID så att jag kan skicka mer för ditt godkännande
    Tack, kontakta oss via e-post: loancreditinstitutions00@gmail.com
    ring eller WhatsApp: +393512114999

    SvaraRadera
  53. Behöver du ett akut lån? Vi ger ut privatlån? Företagslån? Bostadslån? Lantbrukslån? Utbildningslån? Debet konsolideringslån? Lastbilslån? Billån? Hotelllån? Refinansiera lån? och fler skollån? Startlån? .Vi erbjuder till 2% ränta! Kontakta oss via: (dakany.endre@gmail.com)

    låneerbjudande

    SvaraRadera
  54. Jag var fast i den ekonomiska situationen i måndags och jag behöver ett brådskande lån på $12 000 för att reglera min skuld. En vän till mig presenterade mig för fru Karin Sabine Lånehjälp och jag kontaktade fru Karin Sabine för min låneansökan och till min största förvåning fick jag mitt lyckade lån idag. Jag uppmanar alla er i behov av ett lån att kontakta fru Sabine via e-post för din låneansökan: sabinhelps@gmail.com eller whatsapp +79853899410

    SvaraRadera
  55. Behöver du ekonomisk hjälp? Personliga lån? företagslån? inteckningslån? företagslån? Jordbruk och projektfinansiering? Vi ger ett lån med en ränta på 2%! Kontakt: (dakany.endre@gmail.com)

    SvaraRadera
  56. Behöver du ett akut lån? Vi ger privatlån? Företagslån? inteckning? Lantbrukslån? Utbildningslån? Lån för skuldkonsolidering? Lastbilslån? Billån? Hotelllån? Refinansiera lån? och fler skollån? Startlån? .Vi erbjuder till 2% ränta! Kontakta oss via: (dakany.endre@gmail.com)

    Akut låneerbjudande.

    SvaraRadera
  57. Goddag jag är så glad för jag fick mitt lån från detta bra företag LAPO efter flera bedrägliga möten från olika fuskare, du kan även kontakta dem om du behöver ett snabblån, kontakta dem nu via detta mail : lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447300508785

    SvaraRadera
  58. Behöver du någon form av ekonomiskt stöd? personliga/företagslån? Vi lånar ut till 2%. Betygsätta! Kontakta: (richardcosmos5@gmail.com) för mer information.

    Akut låneerbjudande.

    SvaraRadera
  59. Hej, Jag heter Claudia Klein, jag är finansansvarig, jag ger lån och andra finansiella tjänster och jag representerar Spotcap Global Financial Services.

    Spotcap Global Financial Services är ett heltäckande och pålitligt låneföretag och vi erbjuder alla typer av lånetjänster som; Privatlån, företagslån, bolån och många fler. Om du är i stort behov av några lånetjänster kommer jag att råda dig att kontakta min firma via | spotcapglobalservices@gmail.com | eller skicka ett sms på WhatsApp via: +31642117819 | och har ett lån på ditt konto inom 24 timmar eftersom vi tillhandahåller utmärkta lånetjänster över hela världen.

    Vi erbjuder både lång- och kortfristiga lån, säkrade och osäkrade lån och även du kan låna upp till 15 miljoner euro till en ränta på 3 % årligen med en återbetalningstid på 1 till 30 år. Mitt företag hjälper dig att uppnå en mängd olika mål med ett brett utbud av låneprodukter.

    Jag erkänner det faktum att att få ett legitimt lån alltid har varit ett stort problem För individer som har ekonomiska problem och behöver en lösning på det, har många människor det så svårt att få aktielån från sina lokala banker eller andra finansiella institutioner p.g.a. hög ränta, otillräckliga säkerheter, skuldsättningsgrad, låg kreditpoäng eller andra orsaker

    Inga fler väntetider eller stressiga bankbesök. Vår tjänst är tillgänglig 24/7 - du kan få ett lån och slutföra dina transaktioner när och var du än behöver det

    Vi tillhandahåller 24-timmars lånetjänster i världsklass. För frågor/frågor? - Skicka ett e-postmeddelande till | spotcapglobalservices@gmail.com | eller skicka ett sms på WhatsApp via: +31642117819 | & Få svar omedelbart

    Din familj, vänner och kollegor behöver inte veta att du har ont om pengar, skriv bara till oss så får du ett lån.

    Din ekonomiska frihet är i dina händer!!

    SvaraRadera

  60. Behöver du ett akut lån för att reda ut dina räkningar? eller för att lösa några ekonomiska problem? maila sedan till pennymacfinancialservices@aol.com eller WhatsApp +48573508552 detta är det legitima företaget där jag löser ut mitt lån på 550,000 euro.

    Carlo

    SvaraRadera
  61. Jag var fast med en ekonomisk situation i måndags och jag behöver akut ett lån på 12 000 euro för att betala av min skuld. En vän till mig presenterade mig för Sabina Loan Help och jag kontaktade Norria Debra Sabina för min låneansökan och till min största förvåning får jag mitt framgångsrika lån idag. Jag uppmanar alla er som behöver ett lån att kontakta Norris Debra Sabina via e-post för din låneansökan: sabinhelps@financier.com eller sabinhelps@gmail.com eller Whatsapp: +1(469) 972-4809

    SvaraRadera
  62. Behöver du kredit? personliga lån? företagslån? Jullån? bolån? jordbruks- och projektfinansiering? vi ger alla typer av lån med 2% ränta! Kontakt e-post; (dakany.endre@gmail.com)

    Brådskande låneerbjudande.

    SvaraRadera
  63. Hallå; Är du i behov av ett akut lån? Jag heter Emily's Janssen, jag är låneansvarig och finanskonsult på Novelty Finance. Det har kommit till min kännedom att privatpersoner och företag har så svårt att få lån antingen från banker eller andra finansiella institutioner. Mitt företag (Novelty Finance) är här för att tillhandahålla och hjälpa dig med det lån du behöver

    Oavsett om du vill ge din livsstil ett lyft eller om du har en oväntad utgift att ta itu med, är ett lån från NOVELTY FINANCE det kostnadseffektiva sättet att få det att hända.

    NOVELTY FINANCE är flexibel: du kan låna upp till fem miljoner euro (5 000 000,00 €), med lämpliga återbetalningsperioder från 6 månader till 30 år. Vi erbjuder ett heltäckande utbud av privatlån, företagslån, bostadslån och skuldsaneringslån som kan anpassas för att passa dina förändrade behov och omständigheter till en ränta på 3 %.

    Vad du får:
     Omedelbar tillgång till dina pengar efter godkännande
     Konkurrenskraftiga räntor
     Flexibla återbetalningsvillkor
     Möjligheten att betala av ditt lån snabbare (extra betalningar minskar lånebeloppet)
     Enkelt godkännande om du behöver ytterligare medel
     Din första återbetalning av lånet börjar om sex månader efter godkännandet.

    Hur man ansöker:
    Att ansöka om lån är snabbt och enkelt!
    Företag eller privatpersoner som är intresserade av att ansöka om ett lån med Novelty Finance och behöver mer information om låneerbjudandet, bör SKICKA ETT E-POST till: noveltyfinances@gmail.com

    Villkor gäller.

    SvaraRadera
  64. Vill du ta ett lån och vet inte var du kan få ett riktigt lån?
    Vill du starta ett företag men inte har kapital?
    Behöver du ansöka om ett lån av någon anledning?
    Behöver du ett jullån?

    Hoppet har äntligen kommit eftersom Elena Nino ger snabba och pålitliga lån, deras service är 100% äkta och garanterar att du får lånet när du ansöker. Vänligen maila och godkänn idag på elenanino0007@gmail.com

    Tack och Gud välsigne dig
    FÖRTROENDE
    Elena

    SvaraRadera
  65. HEJ, Vet du att det finns ett sätt att tjäna pengar utan stresskontakt (THOMAS FREDDIE) för ett tomt [ATM-KORT] idag och vara bland de lyckliga som drar nytta av dessa kort. Detta PROGRAMMERADE tomma ATM-kort kan hacka sig in i vilken ATM-maskin som helst i världen. Jag fick mitt masterkort från en bra hackare på internet, med detta ATM-kort kan jag samla in $50 000.00 dollar varje dag via kontakter: thomasunlimitedhackers@gmail.com
    Jag var väldigt fattig men det här kortet har gjort mig rik och lycklig, om du vill få denna möjlighet att bli rik och etablera ditt företag så ansök om detta Master-kort, jag är så glad över detta eftersom jag fick mitt förra veckan och jag har använde det för att få $277 000,00 dollar från THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackare delar ut kortet bara för att hjälpa de fattiga och behövande och de ERBJUDER ÄVEN FINANSIELLT HJÄLP. få din från THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS idag. Vänligen kontakta dem via e-post thomasunlimitedhackers@gmail.com

    SvaraRadera