Camp FI Süd 12 oktober

Underbara community - nu har fölk (IGMR, Ansi exempelvis) nere i södern varit handlingskraftiga nog att sätta datum för första Camp FI Süd och det blir lördagen den 12 oktober i år, i Malmötrakten. Detaljerna är inte satta i sten och det är väl heller inte meningen. Vi är ju inget privatägt företag som kränger dyra privatekonomiska kurser heller, vi ska vara lite suddiga i konturerna, lite hepp hepp chapeauclaque.

Jag vill med detta inlägg bara flagga för att detta datum blir det åka av och jag kommer naturligtvis att ta mig dit eftersom inte ett gäng vilda hästar håller mig borta från en frugal weirdo-träff. Fri2032 menar att man redan nu kan köpa tågbiljetter så så snart jag vet vilket tåg hen tar bokar jag också.

Om mötet med skåningarna bara blir hälften så trevligt som det vi hade i Stockholm 6:e juni kan jag lova en treat för själ och hjärta och till dig som tvekar säger jag: Gör det inte (tveka alltså). Bara kom.


Mvh/
FruEfficientBadass

27 kommentarer:

  1. Attans, krockar med ankomst av no2. Men fin stilstudie i chinos ovan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lovar att jag ska väga upp med min jeanskostym.

      Radera
  2. Det blir gött! Inget spikat annat än datum men jag fick just ett spännande mail från Ansi som har ideer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon brukar ha det. What a magnificent woman.

      Radera
    2. Tack! Vad gulliga ni är :) Och vet ni vad, att ha pengar i ryggen ger en helt annan känsla när det händer saker på jobbet som inte känns helt ok. Jag började ett nytt jobb för fyra månader sedan. Gillar jobbet och gillar mina kollegor men det finns aspekter jag inte är så förtjust i, stress tex och som i alla privatägda företag vinst, vinst, vinst till varje pris. Så när min chef på apt möte berättar att den nya psykologen, som skulle börja i aug/sept när den andra slutar inte kommer börja förrän i december och inför alla frågade om jag kunde täcka upp under den tiden. Hon trodde nog det var självklart, men jag sa NEJ, det gör jag inte för det är inte vad vi kommit överens om och blir det så så slutar jag efter semestern. Tystnaden total

      Radera
    3. Mäktigt!

      Radera
    4. Ansi The Queen, så jäkla mäktigt! Money talks.

      Radera
  3. Camp FI Süd inbokat i kalendern! Kul initiativ!

    /Tinga & Avfart Frihet

    SvaraRadera
    Svar
    1. OMG - jag lyckades kommentera; har inte hänt på flera månader! :-o Få se om det var tillfälligt, eller om det faktiskt hjälper att läsa bloggen via Chrome samt kommentera i inloggat läge.

      Radera
    2. Värt resan bara för att få träffa er två!

      Radera
  4. Hahaha, vill bara ha noterat att det var jag som spikade datumet och sen låter de i söder göra grovjobbet med att få ihop nåt. Smart av mig va! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja för oss som bor här nere i södern funkar ju många olika helger i september och oktober, inte så knussliga med det. Så när du sa att jag kan komma 12 oktober, var det bara att då kör vi på det :) Sen får alla andra anpassa sig efter dig ;)

      Radera
  5. Gett! Jag kommer. Ska bli spännande.

    /W

    SvaraRadera
  6. Planerar preliminärt in detta. Gåshud över hur communityn växer för varje dag.

    SvaraRadera
  7. Meeen vad är det frågan om, jag är bokad en helg under sep-dec och gissa vilken helg det är! �� Hoppas att det snart kommer förslag på Camp fi winter edition!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Camp FI summer edition blev ju kanon i vår fina huvudstad i sommarskrud och Camp FI höst blir i underbara Skåneland, så vilka i Sverige känner sig manade att boka in Camp FI Winter? Kanske vi vill ha lite snö då också. Dalarna är ju fint. Någon som bor i Dalarna? Annars säger jag till mina kompisar i Falun att de får fixa en träff:)

      Radera
    2. Camp FI Winter i norr! Friifjällen kanske? Eller vars bor du morsan?

      Radera
    3. Dalarna vore härligt, älskar Dalarna!

      Radera
  8. Vad är det för tid så att man vet när man måste åka/om man hinner?

    SvaraRadera
  9. Du menar tid på dagen? Och du tänker åka i ett streck från typ Mäladalen? Vore det inte lämpligt att ha samma tidsspann som i Sthlm öppet hus 14-19-isch så kan man komma när man kommer. Tar du ett tåg från ungefär Stockholm runt 8 är du i Malmö kring 14.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så tänker jag. Verkar som att jag kan åka runt 8 på morgonen på lördagen och skulle gärna slippa två hotellnätter och semester för att kunna delta. :) Men är det klockan 10 funkar det ju inte direkt...

      Radera
  10. Jag kommer! Var så himla besviken på att jag missade nationaldagen.

    Vänligen, Hanna

    SvaraRadera
  11. Verkar jätteroligt och intressant! Ska se hur jag kan organisera mig.. är ju bara sådär 20h tågresa till malmö från mig :-D

    SvaraRadera