Corona - ja, nej, kanske?

Reservation för att detta inlägg skrevs sent igår kväll, påskdagen, efter att ha druckit ett par fyra glas av det på Instagram rekommenderade vita vinet och efter att ha sett en rolig comedy - distanseringstips - på Netflix.

Har jag haft corona eller vad är det frågan om? Inlägget handlar 0% om sparkvot och snåltips utan enbart om denna frågeställning så bläddra vidare om du är i investerartagen (vilket jag råder dig att vara givet MSCI på sistone, återkommer till det).

Det är ju hög beredskap på corona i samhället och om man så mycket som gör en ansats till att harkla sig i kön på Lidl viker folk undan som om vore man smittad av spanska sjukan, vilket var en mer obehaglig sjukdom än Covid-19 på många sätt och vis. Därför uttrycker jag i detta inlägg följande fundering: Tänk om många av oss redan varit igenom skiten och därmed kan kvalificera oss som vanliga, riskfria medborgare igen? Jag är på intet vis smittskyddsexpert, men jag har ögon jag kan använda till att läsa på the Interwebz och jag har en omgivning som jag kan åberopa som anekdotisk bevisföring.

Exhibit 1: En bekant i Stockholm, 70+, meddelar i slutet av januari att hen har "influensa men inte corona". Det går en tid. Han blir inte bättre. Läkarna säger till slut att han har en "dold lunginflammation" whatever that means. I veckan fick jag sms: "Det visade sig att det var corona."

Exhibit 2: En takläggare var hemma hos mig igår. Han berättar att han hade influensaliknande symptom i slutet av januari och att han i samband med det förlorat smak- och luktsinne samt mått illa. Corona?

Exhibit 3: En vän, låt oss kalla henne A, var i italienska alperna på sportlovet i februari och kommer hem, förkyld. Blir satt i hemförvaring av jobbet, mot sin vilja, eftersom det rör sig "om en vanlig förkylning". Förkylningen går inte över som en vanlig förkylning utan det visar sig att det var corona.

Exhibit 4: En kollega under min tid på redaktion, vi äter lunch tillsammans en dag i början av mars. Hen bor i Stockholm. Kommer inte in på jobbet måndagen efter, hävdar "ruggig känsla i hela kroppen" och hosta. Han blir borta i två veckor, med andnöd och torrhosta. Tester utförs inte på folk i hens åldersgrupp, han vårdas hemma och är tillbaka veckan efter att jag lämnar redaktionen i fråga.

Exhibit 5: Jag pendlar till och från praktiken med SJ-tåg. En dag sitter en man och torrhostar rakt ut i luften mitt emot mig. Några dagar senare samma sak, men en torrhostande yngling som sitter en bit ifrån, han pratar med en kompis på mobilen och skrattar: "Näh, jag har hostat bort alla omkring mig i vagnen."

Exhibit 6: Någon vecka efter att jag lunchat med kollegan i punkt 4 får jag en känsla av obehag i kroppen. Går och lägger mig direkt på kvällen. Vaknar pigg, åker mot jobbet men på vägen dit börjar jag nysa och får snuva. Ringer chefen som råder mig att stanna hemma. Mitt äldsta barn, som ofta drabbas av samma saker som jag, får detsamma, fast med andnöd och betydligt mer snuva. Barnet erfar också ont i axlarna under några dagar, lätt feber, blir borta från skolan i sammanlagt två veckor. Vi båda har jätteont i huvudet fokus bakom ögonen, mår illa och får magbesvär. Jag får svårt att känna smak och lukt, något jag DÅ inte visste var ett symptom.

Exhibit 7: Kompis H med dotter får exakt samma symptom som jag och mitt barn, två veckor senare.

Exhibit 8: Min svägerska med familj får exakt samma symptom förra veckan.

Exhibit 9: En kompis, vars kollegor rest ToR norra Italien regelbundet sedan årsskiftet meddelar att hon haft en lätt snuva parat med "ont i ryggen" som hon försökt stretcha bort. Efter ett par veckor försvann såväl förkylning som ryggont.

Exhibit 10: Redaktionschefen, som haft sitt skrivbord intill mitt dagarna innan jag sjukanmälde mig, blev några dagar efter min sjukanmälan hemma i tio dagar med sjukdomskänsla som kom och gick, torrhosta, snuva, nysningar och lätt feber.

Jag har fler exempel runt omkring mig på folk som haft liknande symptom, men som inte testats för corona och/eller inte tror att de har corona. Så vad är då detta? Diffusa, märkliga symptom som kanske matchar ett eller två kriterier för corona? Allt sedan mitt lunginflammationsmaraton när jag var mitt uppe i ekorrhjulet, har jag inte varit sjuk. Och så nu detta hopplock av konstiga symptom jag aldrig hört ska vara en rimlig kombination.

Läkare och sjukvårdspersonal i läsekretsen: Jag tror att jag och rätt många omkring mig redan haft corona. Min man bara retas med mig, eftersom han tror att man måste hosta sig in på IVA för att kvala in. Men jag tror att rätt många av oss haft det och det bra mycket tidigare än innan media började braska om det, redan efter årsskiftet (åtminstone i Stockholmstrakten).

Vad tror ni? Har jag rätt eller har jag fel? Och om jag har rätt - stämmer det att man inom kort kommer att kunna testa sig så att man kan återgå till normalitet?

Mvh/
FruEfficientBadass

P.s. Jo apropå MSCI och även Dow Jones och OMX: Hur tusan kan börsen gå som den går nu? Jag ser inte vad som rimligtvis kan leda til denna snabba vändning? Vad är det marknaden ser som inte jag ser? D.s.


38 kommentarer:

  1. Visst är det intressant! Jag råkade ut för ett munsår (har aldrig munsår) och sen något som påminde om halsfluss och tappade smak-och luktsinnet helt och ungarna var yttepytte snoriga/lätt feber i några dagar. Jag hade lite ont i kroppen och min man har ovanligt trött. Till och med bebis blev lite snorig. Är helt övertygad om att vi haft det. Bor på västkusten och detta var i slutet av feb- första två veckorna i mars. Ska bli spännande att se om man får testa sig senare. Fast de där vita spåren i lungorna som min favoritkålla Aftonbladet (OBS! IRONI) visat bilder på känns ju lika spännande.
    Kristina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams. Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, han slöt mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min vän och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta en stavhjul som skulle kunna hjälpa mig att förtrolla för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde på stava, jag hade inget annat val än att prova det skickade med trollstavarna, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande under den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom att det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett förhållande problem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla stavskärmaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-postadress: {drogunduspellcaster@gmail.com} Du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
      1) Älska trollformler
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässor
      4) Giftermål
      5) Bindande trollformler
      6) Uppdelningar
      7) Dödsförtroll
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta denna fantastiska man om du har problem för en varaktig lösning
      genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Inte lika spännande med de vita spåren i lungorna ska det vara. Kanske ska sluta kommentera helt nyvaken när jag knappt ser texten på mobilen. Kanske borde ta tag i det där med glasögon, men orka.
    Kristina (igen)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det mina barn var snoriga också, men det är de alltid så här års så det kan jag inte addera till min pott av Hvidenskab.

      Radera
  3. Angående OMX:Min teori är att det finns oerhört mycket pengar som söker avkastning. Dessa investerare har olika tidshorisonter för sina placeringar, allt från kortkort till långlångt.
    Alltså sekunder till tiotals år eller längre. Ibland är det de kortkorta som dominerar, ibland de långlånga.
    Placeringar är ett maratonlopp. Bästa frågan idag är vad jag tror börsen står om tio år? Lägre eller högre?
    By the way: Stort tack för oerhört trevlig blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack. Du menar att nu steppar de långsiktiga upp och profiterar på folks sälj? Och naturligtvis håller jag med dig - tror man att börsen kommer att vara mer värd om tio år än idag ska man vara där. En sak jag lärt mig i det här fallet är att 5% cash är inte min bekvämlighetszon. Snarare 9-10%. Men just nu är inte läge att revidera sin finansiella plan, det får jag göra när det lugnat ner sig.

      Radera
  4. Jag tror som du att covid-19 varit mer spritt än vad vi trott. Jag hävdade med emfas när jag och min man blev sjuka den 10/3 att det inte var corona för vi hade fått det första verifierade fallet här uppe i Norrbotten samma dag. Men hur vi blev smittade är och förblir en gåta!

    Men allteftersom sjukdomen led och vi blev friska och jag läste om andra som varit sjuka så är jag mer övertygad om att det var corona. Värk i kroppen, torrhosta och nedsatt ork länge efter de mer direkta symptomen avklingat. Om/när det går att testa sig för en rimlig peng ska jag göra det.

    Huvudsaken var att jag inte smittade gamla mor som skulle opereras och det gick bra. Hon har varit ensam i lägenheten och tycker att det är så tråkigt när alla aktiviteter är inställda.

    Men den introverta delen av mig tycker att det här var en bra påsk! Vi har varit hemma och ingen har kommit hit (här brukar det krylla av släkt och vänner som vill köra snöskoter till påsk). Vi har umgåtts några timmar utomhus på dagen vid någon korveld med de som bor i närheten och resten har vi varit hemma på tu man hand. Hur skönt som helst. 👍😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Men den introverta delen av mig tycker att det här var en bra påsk!" Håller med, minus att vi var tvungna att skippa en efterlängtad resa till GBG. Men ärligt talat är ju detta lite av mitt drömliv - att hasa runt i gummistövlar på gården, dona med än det ena än det andra, äta ståndsmässig familjemiddag framför öppen brasa, se massor av film. Om det fortsätter så här för evigt kommer inte inte att gå under (men jag kommer att sakna att gå på filmfestival och operan).

      Radera
  5. Jag har också ett gäng liknande exempel, mig själf und familjen inkluderat. Har aldrig upplevt ngt liknande som vi gått igenom de senaste tre veckorna. Började med två / tre dagars illamående som krävde idogt calmatuggande - sedan... armageddon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy, var riktigt orolig för er ett tag. Man hör ju om det snabba förloppet från halvdålig till jättedålig inom loppet av en halvtimme (sepsis?) och åtminstone du var väl rätt dålig ett tag? Islungor etc.

      Radera
  6. Det här var den mest trösterika text jag läst i coronatider! Inser att det nog inte är lönt att vara oroad för egen del. Kanske var det coronan som drabbade mig för ett par veckor sen ändå.

    Gick på ÖB och handlade. Plötsligt blir jag illamående på ett sätt som aldrig förr. Är ju aldrig sjuk. Känner en otäck feberkänsla. Feber senast...2007? Sånt obehag att jag vill lägga mig på golvet i affären. Blir rädd, går sakta och försöker lugna mig. Tänker att det kanske är oro bara, trots att jag var så lugn. Blir bättre efter bara en kvart nånting. Går hem. Allt som vanligt. Efter en vecka lite host max två gånger om dagen, kittlar i halsen. Kliar på kroppen har det gjort i tre veckor, jättekonstigt. Röda flammiga märken efter väldigt försiktigt kliande är kvar minst en hel dag. Ingen ändring av mat, duschtvål eller tvättmedel. Känner mig kärnfrisk i övrigt.

    Som sagt, en tröst att läsa inlägget. Mer bekymrad för gamla föräldrarna. Men till och med pappa tror sig ha haft det redan för han kände sig lite sjuk och snuvig på ovanligt sätt för någon månad sen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Sånt obehag att jag vill lägga mig på golvet i affären." Om det var corona måste det vara ett psykopatvirus. Får fölk att lägga sig ner på ÖoB, "Kinas hämnd" som någon sa på SvD:s "Ledarredaktionen" innan jag insåg hur dålig den podden var för mitt psykiska välmående. Med risk att efterhandsskapa minnen, men bara några dagar innan jag tvärvände på väg in på jobbet drabbades jag av något som skulle kunna beskrivas som en mycket mild ångestattack på jobbet. Den där lite darriga känslan man kan ha i kroppen precis innan man får feber. Men det var bara ett litet fladder och jag kunde inte med att som praktikant fjanta runt med ett "eeh jag känner mig eventuellt lite småkymig och skulle vilja åka hem, vill ju inte smitta er andra ehehehe..." för det luktade bara FÖR mycket mygel. Men nu undrar jag...

      Och för att ytterligare spä på med anekdotiska berättelser så gick en annan kollega hem några dagar innan dess med "tryck över bröstet" vilket en annan kollega viftade undan med ett "han är nog bara stressad." Verkligen? Han kändes långt ifrån stressad.

      PLEASE kan någon av alla läkarläsare gripa in och moderera detta kommentatorsfält innan det går helt överstyr?

      Radera
  7. Äntligen måndag och ett blogginlägg från min favoritbloggare!
    Tack för allt arbete du lägger ner och så vill jag tacka dina föräldrar för att du finns.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det var värst? Nu blir jag orolig på riktigt, med detta överdådiga smicker.

      Radera
  8. Folk kommer prata om corona länge, jag har redan tröttnat på det. Kan dom inte bara hitta ett sätt och fixa det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha that's the spirit! Liksom: Been there done that, näste man till rakning. Ja lite på att det kommer att pratas corona ett bra tag till och lika bra är väl det - samhällsdebatten är mirakulöst fri från allt PR-byråorkestrerat partipolitiskt bladder sen gott och väl en dryg månad tillbaka. Ett veritabelt andrum för själen.

      Radera
  9. Samma här, vi bör redan haft det. Barnen klagade på ont i huvudet omväxlande i flera dagar. Själva var vi helt slutkörda (märkligt trötta) till och från i typ 10 dagar. Ingen feber och ingen hosta att prata om. Just det där utdragna förloppet där det går upp och ner över lång tid verkar vara återkommande för många. Tack för att du delade med dig - ännu mer anekdotisk bevisföring till samlingen.

    Ser fram emot att få testa oss när det är möjligt då det kan göra att vi kan resa säkert och besöka familj och vänner igen!

    Apropå börsen - lika ologisk nu som tidigare i år när utbrottet var stort i Kina. Jag slet mitt hår över konsekvenserna på världsmarknaden samtidigt som börsen fortsatta ticka upp innan raset i februari. Känner likadant nu. Lekportföljen är nu oerhört defensivt riggad med spelbolag, sjukvårdsprodukter, guld, silver och liknande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänker på er ibland och hoppas att ni har det bra. Ska kolla bloggen men hur ser utegångsläget ut? Svårt att sitta inne med barn kan tänka.

      Radera
    2. Tänker på er ibland också, vi har ju också fortfarande kvar "huset på landet"-planerna i drömmarna ibland! Vi får se hur det blir med vår planerade avstämning i början av sommaren, oklart om vi kommer hem.
      Här i Spanien är det full lockdown sen fyra veckor, får inte gå ut om det inte är till närmsta mataffär eller apotek. Militär och polis patrullerar gatorna och kontrollerar ditt syfte om du är ute. Nyaste beskedet är att vi ska avtrappa karantänen om två veckor, 26:e April, men det verkar det vara få som tror på. Blir nog ytterligare minst 4 veckor innan vi får gå ut som vi vill. Det är mentalt tufft att sitta "inlåst", med barn dessutom, så här länge. Man får kämpa och vara kreativ för att hålla upp stämningen. Vi tröstar oss med att det kommer bli billigt (mat, caféer, barer, hyrbilar, etc) i sommar när det inte kommer några turister. För att inte tala om alla vackra stränder och byar som vi kommer att kunna åtnjuta utan alla människor! I vanliga fall kommer ca 20 miljoner turister varje år, fatta vilken skillnad det kommer bli på en ö med ca 1 miljon invånare! Kommer bli riktigt riktigt häftigt!

      Radera
    3. Wow! Låter som en roman som väntar på att skrivas. "Ett öde år på Mallis". Med många foton!

      Radera
    4. Haha, skulle kanske kunna funka! Under tiden kan du förskräckas över apokalyps-bilder från Palma centrum här - https://twitter.com/palma_fire/status/1250074798383923204?s=20

      Radera
  10. Mitt enkla bidrag till denna viktiga anekdotiska samling:

    Vi födde barn mitt i detta (12/3) och jag lyckades föda två veckor för tidigt (hurra!) så det blev inte födsel med visir, tester och utan partner. Men sen när vi kom hem från sjukhuset blev vi lite sjuka med halsont och ont i kroppen och huvudet och munsår och sen fick äldsta dottern feber och halsont och mellansonen hosta. Så sammanlagt kanske vi hade Corona? Men det känns nästan för bra för att vara sant i sånt fall...

    När vi kom hem från BB pratade vi med våra grannar som jobbar med virus-testmaterial och febertermometrar på två företag, knutna till KTH här i stockholm, och de sa att deras forskarkollegor rest till och från Wuhan hela året och alla hade hostat på deras jobb sen i januari och spekulerade i att det borde vara mer spritt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja se där. Jag tänker att det kan omöjligen vara den där kvinnan i Jönköping i februari som är "patient zero" i Sverige. DÅ skulle vi rimligtvis inte ha den spridning vi ser nu.

      Radera
  11. Hej. Bor i Stockholmsförort och blev sjuk i influensa i slutet av februari.
    Feber över fyrtio grader som kom och gick. Alltid hög på kvällarna.Ont i kroppen och en huvudvärk (pannan) som höll i sig i över två veckor. Andfådd hosta och snuva, illamående och orkeslöshet. Jag är lite barnslig på det viset att jag till varje pris försöker undvika sjukhus, men funderade ändå ett par gånger på om det inte var länge att ringa ambulans.
    Ironiskt nog hann jag tänka att jag verkligen inte vill få Corona om jag blir så sjuk av vanlig influensa...

    Utifrån vad jag hör i min bekantskapskrets har väldigt många varit sjuka i symtom de inte känner igen, ändå visar ju preliminära tester i Stockholm att vi är långt ifrån gruppimmunitet.

    Hm. Väntar med iver på att de ska komma igång med antikroppstester.
    Sigrid

    SvaraRadera
  12. Jag tröttade redan på C snacket när det uppdagades i Kina under Januari. Tur jag varken har tv eller wifi i huset. Är det något extremt allvarligt låter väl hesa fredrik eller myndigheterna vitskjortor åker ut med megafon bakpå en Toyota pick-up?

    Nej, nu åter till bredspackling och fundering kring hur man tar bort alger på staketet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Märker du av hysterin i bygghandeln?

      Radera
    2. Jo tyvärr hemskt mycket folk där. Aldrig sett så mycket folk på Bauhaus som under påsken.

      Radera
    3. Grönfri funkar fint på alger.

      Radera
  13. Interessante kommentarer! Virker som at det er mer spredt i Stockholm enn Oslo i alle fall. Jeg kjenner ingen som mener de har hatt korona.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar att ni skriver corona med k.

      Radera
    2. He he, ifølge det norske språkrådet skal det på norsk også uttales med O selv om de fleste av oss uttaler det som i den spanske ølen med Å. (høres jo tross alt litt mer internasjonalt ut! ;)).

      Radera
  14. Först hade ingen Corona trots symptom. Nej, nej, jag är bara förkyld/allergi osv. Nu verkar det som att alla haft det om man får tro dem själva. Kanske så att många hoppas att de fått det i en lindrig form så att de kan se fram emot att röra sig fritt och slippa skippa framtida resor så snart restriktionerna lättar? Jag vet folk som haft svår influensa och hamnat på sjukhus trots att de ej är i riskgrupp och som testats negativt. Så tror personligeb det är lite tidigt att ropa hej över ån i det här fallet. Men time will tell antar jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har en poäng. Jag tillhör absolut den grupp du beskriver, som hoppas att jag varit igenom det. Samtidigt testade en av sju i ett kluster av 200 äldreboende-personal i Stockholm positivt för antikroppar, trots att de inte upplevt sig ha haft corona.

      https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/forsta-coronatesterna-pa-aldrepersonal-var-sjunde-hade-haft-virussmittan

      Som du säger - tiden får utvisa hur virushelvetet jobbar.

      Radera
  15. Jag blev lite glad när jag läst en teori att 96% aldrig får några symptom och att Covid-19 därför sprids fort i samhället och tyvärr även på våra boenden för riskgrupperna.
    Bloggaren har jämfört data för Island (där man tydligen har kapacitet att testa alla som så begär det) med några andra länder bla Sverige.
    Om någon vill/orkar läsa så här är länken
    https://medium.com/@ali_razavian/covid-19-from-a-data-scientists-perspective-95bd4e84843b

    Håller tummarna att killens teori stämmer för då kan restriktionerna avvecklas i maj-juni.

    SvaraRadera
  16. Jag lyckades få en kredit mellan privata sir. Diego Zumerle, förhållandena är bra såväl som återbetalningsläget. Det är verkligen allvarligt att räntan är 3%. Om du också behöver en kredit på 50.000 kr, 500.000 kr upp till 120.000.000,00 kr, här är hans e-postadress: diegozumerle71@gmail.com






    Jag lyckades få en kredit mellan privata sir. Diego Zumerle, förhållandena är bra såväl som återbetalningsläget. Det är verkligen allvarligt att räntan är 3%. Om du också behöver en kredit på 50.000 kr, 500.000 kr upp till 120.000.000,00 kr, här är hans e-postadress: diegozumerle71@gmail.com

    SvaraRadera
  17. Hej, Behöver du ett snabbt lån?
    Jag är Susan Benson, jag är långivare och finansiell konsult.

    Med tanke på den stagnation som världen går igenom till följd av inverkan av coronavirus (COVID-19) på företag och ekonomi står många människor inför otydliga ekonomiska utmaningar. Med närvaron av kontantöverskott i vårt företag syftar vi till att påskynda penningcirkulationen genom att finansiera kunder inom och utanför Europa med ett lån.

    Behöver du ett brådskande lån för att starta ett företag, köpa ett hus eller en bil, eller behöver du ett lån av andra personliga skäl? Jag vill att du ska kontakta mitt företag. Vi levererar alla slags lånetjänster både säkrade och osäkrade lån. Om du läser detta och vet att du behöver ekonomiskt stöd kan du bara skriva till oss via e-post: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com eller meddela oss direkt på WhatsApp via: +447903159998 & få ett svar på ett ögonblick.

    Vi är ett omfattande finansföretag och vi är engagerade i att hjälpa dig att förbättra dina långsiktiga och kortsiktiga finansiella mål eftersom din finansiella stabilitet är vårt slutmål.

    Funktioner & fördelar;
    * Bekvämlighet - Du kan ansöka om ett lån när som helst och var som helst.
    * Flexibelt belopp - Du bestämmer hur mycket du vill låna.
    * Snabb direktfinansiering - Få ditt lån inom 24 timmar efter godkännandet.
    * Flexibel ränta på 2,85 till 5,95%.
    * Höga godkännandepriser
    * Du får chansen att välja återbetalningsdatum, antingen varje vecka, varje månad eller per år under en varaktighet av 1-30 år.
    * Enkel online-applikation.
    * Personlig vägledning och expertis.
    * Inga dolda avgifter

    Många tycker att det är så svårt att få ett lån från sina lokala banker eller andra finansinstitut på grund av vissa skäl.

    Om du verkligen behöver lösning på dina ekonomiska utmaningar, skriv bara till mitt företag så hjälper vi dig med ett lån. Vi har hjälpt ett stort antal individer och organisationer som har haft ekonomiska svårigheter över hela världen. När du ansöker hos oss ansöker du hos ett pålitligt företag som bryr sig om dina ekonomiska behov, vår högsta prioritet är din ekonomiska stabilitet och du kommer att tas om hand genom hela processen.

    För mer information om vårt lånerbjudande, vänligen skicka oss din lånebegäran via:
    E-post: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com ELLER;
    WhatsApp: +447903159998
    2020 © ️ Alla rättigheter reserverade

    SvaraRadera
  18. Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)

    SvaraRadera