Börsen störtdyker!!!!!!!

Om ni applicerat mitt tips om att vara selektiv med pushnotiser kanske ni har missat att det florerar ett virus i världen och det tar bara död på vuxna, och min gissning är att du som läser är över 18 och således i riskzonen.

Baserat på läget i slutet av januari så fet brasklapp, alla kan vara döda nu

Det man kan konstatera i ovan graf är att dödligheten är betydligt större än den vanliga säsongsinfluensan, cirka 1% större vilket naturligtvis inte är bra. Men det som slår mig är att jag är oerhört tacksam för att jag slipper rabies för den dödligheten är inte att leka med. Och den dagen fågelinfluensan slår till med full kraft är det jag som förskansar mig på torpet, endast ätande ägg från de egna hön...skit, jag måste skaffa getter. Men då blir det väl getinfluensa, typiskt.

Jag vill på intet vis ge sken av att jag kan förutspå de slutgiltiga börseffekterna av detta ormvirus och som det ser ut i skrivande stund tisdagen den 3 mars är det en alpin skidbacke nedåt:



Om man är lagd åt det hållet kan man också lyfta blicken en smula och se på tre års sikt och då känns skidbacken mer som...slutet av oktober 2019, en härlig tid eftersom börsen var på väg att klättra uppåt och alla var glada och nöjda.


Men för all del, vill man ha drama finns inget bättre läge att ignorera råd från Warren:

“The real question is: ‘Has the 10-year or 20-year outlook for American businesses changed in the last 24 or 48 hours?’” the billionaire investor said on CNBC.

Jag vill också passa på att länka till det Avanzainlägg som IGMR länkade till tidigare, nämligen det av min nya favorit Nicklas Andersson. Key take away är att marknaden nu redan tagit hänsyn till att tillverkningsindustrin et al kommer att lida satan framöver och för den konstruktivt lagde lanserar han (Nicklas) idén att snegla mot de branscher som tvärt om kommer att gynnas av stugsitteri (för behovet av att sätta sprätt på pengar dämpas vad jag vet inte av coronavirus), exempelvis marknaden för mobilspel. Men eftersom jag är tråkig indexinvesterare och inte cherry-picker av individuella aktier är ju det en icke-fråga (plus att marknaden säkerligen redan tagit hänsyn till den effekten, som vanlig dödlig är man sist på pucken).

Jag ser börseffekterna av coronaviruset som en intressant KBT-övning. Jag tränar varje dag på att gå in på Avanza och se eländet för att sedan nöjt konstatera att jag inte känner behovet av att sälja. Det jag däremot känner ett behov av är att stresstesta min tidigare så omhuldade tes (nåväl, inte min men jag har tagit den till mig) att börsen efter en sättning i snitt är tillbaka på ursprungsnivån efter 200 dagar. Det vill säga kring min mans födelsedag i oktober. En annan positiv bieffekt av detta debacle är att folk omkring mig (host, min man) som tidigare suttit på stora kontantreserver, nu får ändan ur och går in på marknaden. Vilket är ironiskt eftersom han köper till ungefär de nivåer som var aktuella i höstas, fast då fanns det inte på kartan eftersom börsen liksom "rusade och bar sig åt" men nu är samma nivåer "fyndläge".

Hur har dina känslomässiga reaktioner på coronaviruset yttrat sig?

Mvh/
FruEfficientBadass

59 kommentarer:

  1. Jag sitter lugnt i båten . Vid tidigare dramatiska nedgångar fick
    mitt tänkande organ oftast härdsmälta, med förluster som följd .
    Men sitter man med belånade aktier är det kanske inte så enkelt
    att tänka rationellt .

    SvaraRadera
    Svar
    1. VI HAR ETT LÅN TILL DIG ANSÖK OM ETT IDAG OCH VAR GLADA VI ÄR HELA FÖR DIG FR ALLA LÅNTYPER kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
      Hej Behöver du ett snabbt lång- eller korttidslån med en relativt låg ränta så låg som 2%? Vi erbjuder företagslån, personliga lån, bostadslån, autolån, studielån, skuldkonsolideringslån etc. oavsett din kreditvärdighet.
      Personliga lån (säkra och osäkra)
      Företagslån (säkra och osäkra)
      Konsolideringslån och många fler.
      Kontakta oss för mer information om låneerbjudande så löser vi ditt ekonomiska problem du har ditt lån inom 6 -12 timmar. kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
      Vi har ett lån till dig

      Radera
  2. Ser ett större Köpläge nu än för 2 veckor sedan. Sedan får vi se vart det tar vägen hädanefter. Jag investerar kontinuerligt i nedgången (eller uppgången om den kommer) och är misstänksam mot alla hastiga uppgångar såsom varande bull-traps just nu, trappar upp om det tilltar. Kanske strax är dags att köpa Spiltan AF Investmentbolag ...iaf att replikera innehaven.

    Det är min marketoutlook.

    SvaraRadera
  3. Jag skulle säga att de inte yttrat sig alls. Lider såklart med folket i Wuhan och myndigheternas saktfärdiga agerande. Men gällande börsen tar jag det med en gäspning. Dock, jag skrev några extra inlägg på bloggen då det kom flera mail från vad som verkade panikslagna läsare som undrade om jordens undergång var här bara för att det lyste rött några dagar på raken. Gå in på fb i grupper för utdelningsaktier och vanligt sparande så ser man att i princip alla som inte har hållit på så länge är panikslagna, det är inte ovanligt med kommentarer som "sålde skiten till stor förlust igår, orkar inte mera"... då har man nog ändå kommit till insikt att man kanske inte hade psyket som krävdes för att pyssla med börsen öht.

    Jag har aktiverat lite kassa och köpt för ca 50" kr, är en försiktig general och köper i omgångar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. "skrev några extra inlägg på bloggen då det kom flera mail från vad som verkade panikslagna läsare som undrade om jordens undergång var här bara för att det lyste rött några dagar på raken." Alltså - jag blev placerad bredvid en man på tåget igår som var pratsugen...Han var nyss hemkommen från HongKong och kunde berätta att nu jävlar, du är det på väg utför, alla bar munskydd. Hans tips till mig var två: Köp guld och kryptovalutor. Dessutom fick jag en länk till ett YouTube-konto med någon amerikansk snubbe som var expert på "ej-Fiat"-valutor (var tvungen att googla, men Fiatvaluta är tydligen allt som inte rymdes i hans tips). Han var faktiskt något av en expert, varandes kiropraktor. HATE it när man blir tvångskonverserad på tåg.



      Radera
    2. Jesus, obehagligt! Jag lovar att du inte lär dig ett skit bland alla konspirationskrypton/puckon/"alternativhitodit på youtube.
      Alltid är det nästa grej som ska ta över och förändra allt. "disrupt" är det nya trendordet och det gäller såklart alla överallt :) "du har väl hört vad som hände med Nokia och Canon och Facit?" etc etc..suck.
      Så är det inte numera, kommer någon och ska disrupta Google eller Apple så bam uppköpt gone rik. But muh cryptcoins, den har ju en memehund o allt!!!!!!!!111 Den, måste väl ersätta allt? För inte en chans att alla globala företag och regeringar kommer skapa sin egna crypto tids nog? Har hört den här Fiat diskussionen innan den förra bitcoincrashen och herregud så korkat. Tror dom att USA, Kina, EU och latinamerika bara kommer att sitta vid sidan o se någon hittepåvaluta som inte är spårbar plötsligt bli en ny världsvalute. Hur i helvete kan folk ens tro något så dumt? Speciellt idag med världens ledare också..nope.

      När väl undergången kommer, (imorgon eller år 5000)så är det något ingen förutspått och är helt oväntat. Speciellt inget som någon youtubare dragit ut ur röven :)


      Radera
    3. @Oberoendefrihet: Fast där måste jag lägga in ett litet veto i disruption-definitionen: Såklart att enskilda marknader, präglad av en teknik (såsom exempelvis Kodak inte var helt med på noterna när digitalfoto gjorde entré) (eller nämnda Facit för den delen) kan få spö om man inte håller koll. En helt annan femma det du beskriver ovan, ett rätt osannolikt scenario där, som du säger, gemene man och deras regeringar skulle skrota sina respektive valutor till förmån för...vaffan var det han droppade där igår - riffles?

      Radera
    4. Håller med dig gällande disrupten. Min rant handlade om disrupts generellt. Finns tom "startup mässor" som nu kallar sig för "disrupt mässor" där alla har något coolt på gång. Verkligheten känns inte riktigt så :) Min poäng är att företagen idag har en helt annan koll och vetskap om sånt här.
      Internet är ju inte en fluga längre.

      Riffles orkar jag inte ens googla :). Precis, valutorna som finns funkar ju redan och styr på sitt sätt hela världen. Det är inget som man bara byter ut.


      Radera
    5. behöver du ett lån ? Skicka e-post till (remy.credit111@gmail.com)
      E-post remy.credit111@gmail.com
      E-post remy.credit111@gmail.com få ditt brådskande lån idag utan stress eller försening
      Hej, hur mår du idag?? Behöver du ett brådskande lån nu inom de kommande 6 timmarna nu utan stress eller försening REMY.CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag ger vi ut lån till 2% ränta e-post oss nu för dina brådskande lån
      vi har ett lån till digfå ditt brådskande lån idag utan stress eller försening
      Skicka e-post till oss {remy.credit111@gmail.com}
      få ditt brådskande lån idag utan stress eller försening
      Skicka e-post till remy.credit111@gmail.com
      Skicka e-post till remy.credit111@gmail.com
      Skicka e-post till remy.credit111@gmail.com
      Skicka e-post till remy.credit111@gmail.com
      Skicka e-post till remy.credit111@gmail.com
      Skicka e-post till remy.credit111@gmail.com
      Skicka e-post till remy.credit111@gmail.com
      Skicka e-post till remy.credit111@gmail.com
      Skicka e-post till remy.credit111@gmail.com
      Skicka e-post till remy.credit111@gmail.com

      Radera
  4. Jag går inte in alls på mitt konto. Jag har så spridet sparande att om jag skulle få för mig att sälja något nu så ska jag aldrig vara på börsen mer. Har inga enskilda aktier att sälja så det får gå ner och upp hur det vill. Ignorance is bliss tänker jag. Det är så långsiktigt sparande så det får sköta sig självt.
    Morsan

    SvaraRadera
  5. Jag ser rea-rött även jag inte kan tajma marknaden :)

    SvaraRadera
  6. Jag sitter lugnt i båten och investerar lite extra i stället!
    /C_50+

    SvaraRadera
  7. Har handlat och det känns verkligen som rea trots att det är samma priser som i höstas. Lite ont i magen de första dagarna tills jag kom på att jag köper ju antal aktier inte en summa på pappret.

    SvaraRadera
  8. Min strategi, köp och behåll ändras inte för att börsen svänger lite. Då är det ingen strategi, då är det en vindflöjel. Har köpt lite extra förra och denna veckan. Företagen jag har tror jag på i det långa loppet. Håller med Snålgrisen, om du packar ihop av detta, då har man investerat över sin comfort zone. Sen förstår jag om du är nybörjare och lyckades peta in ditt kapital precis före dippen, så är det inte kul. Då är mitt råd att glöm ditt innehav och logga in igen om ett år./Horsewood9

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Då är mitt råd att glöm ditt innehav och logga in igen om ett år." Världens bästa råd! Ltsas att det är bundet kapital av typen allmän pension. Skaffa en hobby som håller dig sysselsatt, förslagsvis Lifvet.

      Radera
  9. Jag är frustrerad för jag är fullinvesterad. Jag kan ju inte shoppa mer! :-(

    Så jag försöker sälja av lite grejer för att få loss mer pengar. ;-) Inte ett dugg bekymrad att jag "förlorar" pengar i portföljen, jag ska ju inte ha de där pengarna på flera (många?) år, så en nedgång med rea på börsen är precis vad jag behöver. Känns ändå skönt att det till sist kom en nedgång som alla tjatat om sen jag började med aktier. :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Känns ändå skönt att det till sist kom en nedgång som alla tjatat om sen jag började med aktier" Jo, och som någon säger i kommentarstråden: Det är ju inte någon nedgång att tala om än, men det känns ändå lite som ett reningsbad att det skakar till lite. Osunt med den typen av race vi haft sedan årsskiftet.

      Radera
  10. Men..suck..jag hade ett långt inlägg o får bara en ursäkt från google när jag ska posta. Orkar inte skriva allt igen.

    Men du har rätt, som vanligt.

    Själv hoppas jag att 2020 blir lite mer chill än 2010, och att vi får se människor, media och politiker en aning mer defensiva, lugna och se till faktabaserade underlag med lite perspektiv.

    Vi är mest rädda över det som troligen inte kommer drabba oss alls.
    Samtidigt trycker vi oss socker, alkohol o kör bil vilket ökar våra risker att dö rejält. Men det tar vi inget direkt skydd mot. Preppa mot det istället.

    /end kort rant

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egotrippar idag och svarar på mitt egna inlägg, och vad du egentligen "call to actionade" från början:

      Förra veckan loggade jag in på Avanza o tittade till "utdelningskontot", märk väl nu att under tre dagar i februari hade mina innehav ökat med ca 20k, på tre dagar. Personligt rekord. Now? Not so much. -50k senast jag kollade. Så 70k, gone på nån vecka om jag får räkna på det sättet. Det märkliga nu, är att jag inte reflekterar över det. Inga känslor, nada. Ingen sorg.

      Än så länge ska tilläggas såklart. Men det känns ändå skönt att jag inte panikar, det har jag gjort tidigare. Långt kvar till botten dock :)

      Bonus: kollade in MMMs Twitter:
      "Wow, those Coronavirus headlines sound scary - should we sell our stocks?

      No, we should stop reading the news. But if you like, you can look at the graphs. 2800 have died from C-19 (92% recovery rate), and 113,000 from cars in the same time period."


      Radera
    2. "Egotrippar idag och svarar på mitt egna inlägg" Det gör du helt rätt i. "Samtidigt trycker vi oss socker, alkohol o kör bil vilket ökar våra risker att dö rejält. Men det tar vi inget direkt skydd mot. Preppa mot det istället." Helt perfekt! Kan man inte se varje korrektion och sättning som en påminnelse om att ta hand om sin hälsa?

      Radera
  11. Bra inlägg om psykologi, och jag har varit irrationellt livrädd för rabies sen Cujo. På plussidan så ställdes utlandsskolresan in, men mina gamla och smått krassliga släktingar bokar tyvärr flygbiljetter som aldrig förr.

    Borde kanske köpa lite index enligt Nietzsches maxim, men eftersom jag har noll börstemperament ligger stor dela av pengarna i ett litet hyreshus, och det ska till mycket Corona innan min bostadskö kortas nämnvärt.

    //Ingolf

    SvaraRadera
    Svar
    1. "och jag har varit irrationellt livrädd för rabies sen Cujo" Haha!

      Radera
  12. Sitter (sover?) också lugnt i båten, både finansiellt och som förälder. Dock ser jag människors rädsla som ett hot, rädda människor ÄR farliga människor. Med tanke på det, och att jag befinner mig på en sårbar ö mitt i medelhavet, så tog jag det säkra före det osäkra och buffrade upp med mat och influenza-treats för några veckor. Utvecklade det lite mer igår. :-)

    https://palmaonfire.com/blog/2020/03/the-corona-storm/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande! Ska kolla in ditt inlägg omgående.

      Radera
  13. Men.. det har ju knappt gått ner?! Vänta bara till en ny finanskris. Då tom jag tyckte det var hårigt att shoppa Swedbank för 30pix. (Vilket jag givetvis gjorde). Än så längre mycket väsen för ingenting.

    SvaraRadera
  14. Än så länge är detta verkligen inte mycket till kris. Varken ur ett börs- eller folkhälsoperspektiv. Däremot finns det, som någon påpekade tidigare i tråden, en fara i människors oro och rädsla.

    Men hade jag befunnit mig i uppbyggnadsfas hade jag obekymrat handlat på. Varken ökat eller minskat mina insättningar och så långt som möjligt låtit bli att titta på siffrorna.

    Nu när jag är i uttagsfas måste jag tänka lite annorlunda eftersom mina levnadsomkostnader täcks av att jag säljer av fonder. Där finns två filosofier. Antingen säljer man lite i princip månadsvis och räknar med att det ska jämna ut sig. Alternativt säkerställer man att man har en tillräckligt stor buffert för att kunna överbrygga en längre sättning (1-2 år).

    För mig personligen passar buffertstrategin bättre. Jag valde därför att sälja av motsvarande ett knappt års levnadsomkostnader för några veckor sedan vilket får mig att sitta mycket lugnt i båten. Och vara lite avis på er som har friska pengar att investera mera långsiktigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Däremot finns det, som någon påpekade tidigare i tråden, en fara i människors oro och rädsla." Kloka ord. Någon refererade till MMM:s tweet och jag måste saxa ur hans senaste bloggpost Ursäkta längd):

      "But when faced with a lack of information, we can choose one of two options on where to learn more:

      Good looking news anchors with fake tans and no scientific background, who make more money if they generate more viewership hours and advertising revenue, which is proven to multiply if they can cause their viewers to experience fear, or
      Scientists and mathematicians who study this stuff for a living, and use incoming data to make a series of continually refined predictions.
      As Mustachians, we get our information from scientists rather than news anchors and politicians, and then we choose a course of action based on what is in our circle of control. In the case of the Coronavirus, I would say that means taking the following steps:

      Continue the usual program of living a healthy life. Just the incredibly simple steps of cutting cars, sugar and television out of your life as much as possible will virtually eliminate the 70% fatality risk factor of being inactive and unfit – and yet only a tiny percentage of people – even those lucky enough to still have fully able bodies – actually follow this advice. On top of that, this strategy will also greatly boost your immunity to Covid-19, and decrease your chance of serious illness or death if you do catch it.
      Don’t try to out-guess the stock market. Just celebrate the fact that we have a temporary sale on stocks. While the endless stream of meaningless market commentary every day means absolutely nothing, one fact remains indisputable: stocks you buy today at a 15% discount from their peak, will be 15% more profitable for you over your lifetime.
      And finally, still important but statistically less urgent is taking actual steps related to dodging this and other viral illnesses. Wash your hands a few times a day and avoid unnecessary large gatherings of people in close quarters, until the health organizations tell us we are in the clear."

      Radera
    2. behöver du ett lån ? Skicka e-post till (remy.credit111@gmail.com)
      E-post remy.credit111@gmail.com
      E-post remy.credit111@gmail.com få ditt brådskande lån idag utan stress eller försening
      Hej, hur mår du idag?? Behöver du ett brådskande lån nu inom de kommande 6 timmarna nu utan stress eller försening REMY.CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag ger vi ut lån till 2% ränta e-post oss nu för dina brådskande lån
      vi har ett lån till digfå ditt brådskande lån idag utan stress eller försening
      Skicka e-post till oss {remy.credit111@gmail.com}
      få ditt brådskande lån idag utan stress eller försening
      Skicka e-post till remy.credit111@gmail.com
      Skicka e-post till remy.credit111@gmail.com
      Skicka e-post till remy.credit111@gmail.com
      Skicka e-post till remy.credit111@gmail.com
      Skicka e-post till remy.credit111@gmail.com
      Skicka e-post till remy.credit111@gmail.com
      Skicka e-post till remy.credit111@gmail.com
      Skicka e-post till remy.credit111@gmail.com
      Skicka e-post till remy.credit111@gmail.com
      Skicka e-post till remy.credit111@gmail.com

      Radera
  15. Jag såg nu till att gå från att ha x % i kontanta medel till 100% investerade.
    Dessutom kommer 100% investeras framöver istället för att hålla på och tramsa med delar in på räntekonto för att senare ta ställning till att vikta om.

    Så ytterligare en sak mindre att lägga energi på, bara låta autogirot tugga på. Dock behövs viss löpande kalibrering av sparkvoten då denna ska vara rimlig men hög.

    SvaraRadera
  16. Kör 100% investerad och pytsar in allt extra som kommer in. Jorden går inte under denna gång heller även om det kanske blir stökigt en stund.

    SvaraRadera
  17. Bra inlägg! Det kommer slå ekonomiskt mot många bolag 2-3 kvartal men sen ser jag ljusare på framtiden 2021. Lager behöver fyllas, folk behöver fortsätta handla etc. etc.

    Har inte påverkat mig särskilt mycket faktiskt, sparar precis som vanligt. 2/3 i utdelningsportföljen och 1/3 i allvädersportföljen. Utöver det har jag likvider så att jag klarar mig ett år på mina utgifter. Riskhantering är A och O och så länge magkänslan är bra med den riskprofil man kör på så ska man fortsätta som vanligt tycker jag.

    SvaraRadera
  18. Jag är glad över att dela mitt vittnesmål här idag med världen. Jag föreställer mig aldrig att jag gör det här, men jag är full av glädje och jag vill att andra ska få deras hjälp att göra. Är en kontorssekreterare av yrke, jag har två barn med en man. Min man övergav mig och våra barn utan någon förklaring att han just lämnade huset och nästa sak som jag hörde att han träffade en annan kvinna, jag försökte alla möjliga medel för att få honom tillbaka hem men han agerade konstigt mot mig och till och med försummade barnen. Jag var frustrerad och ödelagd, jag sökte efter hjälp från olika vinklar tills jag såg ett inlägg om Dr Ajayi en stavbeslag. Jag kontaktade en stavhjul, som berättade vad jag skulle göra. Han försäkrade mig att han kommer att kasta en stavning och att allt kommer att gå bra inom tre dagar men jag var skeptisk, jag tänkte på det innan jag äntligen kontaktade honom igen, vi gick igenom processen tillsammans och till min förvånade stava fungerade och min man har återvänt hem och knelat för att be om förlåtelse men det första var ett överraskningssamtal från honom eftersom vi inte har pratat i cirka 6 månader. Dr Ajayi är verkligen en man av hans ord, om du har problem i ditt förhållande eller någon aspekt av ditt liv, kontakta stavmästaren Dr Ajayi för en varaktig lösning.

    E-post: drajayi1990@gmail.com
    WhatsApp-nummer: +2347084887094

    SvaraRadera
  19. Hej EBA
    Jag tycker folk generellt som investerar på börsen ska göra det med vetskapen att det finns en viss risk förknippad med det.

    Däremot har jag svårt att se att det här Coronaviruset ska påverka börsen alls framöver i det lite längre loppet. Möjligtvis att det får effekt under det här året men finns viruset kvar därefter kommer nog mänskligheten lära sig leva sida vid sida med det, precis som med alla andra virus!

    Tjao!

    SvaraRadera
  20. Jag ser det som viss rea, även om jag hade hoppats på större sättningar i vissa bolag, men det kanske kommer om börsen fortsätter som den dramaqueen den är. Matbudgeten blir iaf knaper denna månad för att frigöra lite mer shoppingmedel om marknaden sätter sig ytterligare. Som EB skriver, vi är tillbaka i slutet av oktober på grafen, jag föredrar riktiga reor.
    Vad det gäller den framtida marknaden kommer vi fortsätta handla, även om det är lite hicka just nu och jag förlitar mig fullt ut på att människan är ett vanedjur med guldfiskminne så om några månader så har vi mer eller mindre glömt detta och gått tillbaka till det vanliga livet igen.
    /Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guldfiskar, exakt. Så många småkorrektioner de senaste åren vi glömt. Minns vi ens dagarna efter Brexit?

      Radera
    2. Eller 2015? Det var ju först förra året som vi kom upp till nivåerna för 2015 igen. Eller slutet av 2018, det var en väldans rabalder om vi överhuvudtaget skulle kunna få shoppa billig kinaplast nånsin igen pga handelstullar. Att vi har bedrivit handel sen urminnestider verkade vi ha missat... Bra shopping blev det för mig då iaf.
      /Lotta

      Radera
    3. @Lotta: Minnet är kort, konsten är lång.

      Radera
  21. Köpt en massa aktier förra veckan :)

    SvaraRadera
  22. Om FruEB inte är orolig så är inte jag det heller :-D; samtidigt som jag anammar rådet: glöm ditt innehav och logga in om ett år :-D

    SvaraRadera
  23. behöver du ett lån? Har du letat efter var du kan få lån? Har du försökt få något lån? ansök sedan nu på? (christywalton355@gmail.com) om du vill få ett överkomligt lån. Lån erbjuds här till en mycket låg ränta på 2%. Kontakta oss nu om du är intresserad.

    SvaraRadera
  24. Hej alla


    LIGHTSTREAM det bästa online-lånet företaget är här för att ge dig det lån du har letat efter utan stress eller mycket pappersarbete.
    Har du störd var du kan få lån? avvisas av banker på grund av din låga kreditpoäng? eller är du orolig för lånen online.

    Oroa dig inte mer för LIGHTSTREAM LÅN ger dig lån för en ränta på så lågt som 3%. Kontakta oss (lightstreamloansinc@gmail.com).

    Våra tjänster inkluderar. Affärslån, Billån, Huslån, Studielån, realfinansiering, fastighetsinvesterare, bygglån, bostadslån. Konsumentlån, FHA-lån, personliga lån, billån annat.

    LIGHTSTREAM erbjuder lån utan dolda betalningar från 1 000 till 20 000 000 EUR / USD / POUNDS under en period av 1 till 20 år. Vi är tillgängliga för dig alla dygnet runt. Våra metoder är enkla och korta vilket innebär att du kan ansöka och få ett lån inom 24 timmar.
    Tveka inte, låt inte den ekonomiska bördan dränka dig. Låt inte finansiera stoppa det företaget, beröva dig den maskinen, en ny bil eller ett nytt hus.

    Kontakta oss idag på (lightstreamloansinc@gmail.com)

    SvaraRadera
  25. Letar du efter ett skuldkonsolideringslån, lån utan säkerhet, affärslån, hypotekslån, billån, studielån, personliga lån, riskkapital etc.! Jag är en privat långivare, jag ger lån till företag och privatpersoner med en låg och rimlig ränta på 2%. E-post till: christywalton355@gmail.com

    SvaraRadera
  26. Jag är Antonio Laura från Stockholm, jag tror att vittnesbörd är ett verkligt liv som bevisar mäktiga goda verk i verkligheten som gör människor lyckliga och finner fred i äktenskapsförhållanden som jag har hittat samma i mitt äktenskap, idag är jag väldigt glad att dela mitt vittnesmål här ute för att alla ska kunna läsa och också lära sig att dra nytta av det. Jag läste ett vittnesbörd från blogginlägg från olika människor över hela världen och pratade bra om mannen Dr.Oduduwa Love-spell caster, jag tappade hoppet på spellcasters på grund av mina tidigare erfarenheter, jag kontaktade kommunikation från andra stav-casters. Jag älskade stava charm tidigare för att föra tillbaka min ex man hem men fungerade inte bra, förrän för några dagar sedan gav jag Dr.Oduduwa det sista försöket att föra tillbaka min kärleksman tillbaka till mig, jag meddelar Dr.Oduduwa på hans personliga e-post för att lösa min äktenskapskris.
    Jag älskar min man så mycket, jag vill ha honom tillbaka till mig och våra två barn. Jag vill att mina barn ska växa upp med sin pappa och vara lyckliga som en familj.
    Jag skickar e-postmeddelande till Oduduwa-adress, några ögonblick senare fick jag svar från dr.oduduwa, jag var så glad eftersom e-postmeddelandet var giltigt.
     Jag förklarade alla mina relationsproblem till Dr.Oduduwa, jag ber om hans hjälp för att föra tillbaka min kärleksman man hem och återvända kärlek och förtroende.
    Dr.Oduduwa gav mig sitt arbete 100% löfte mig med försäkringsgaranti resultat efter att ha lanserat magiska kärleksförtryck för att få tillbaka min kärleksman Antionio hem, sa han att mitt fall är lätt för honom att lösa. han förklarade alla Love-spell-processerna och rutinerna för mig och han berättade om materialen att köpa för att stämma lunchen inkantationsbön,
    Jag följde noggrant alla instruktioner. Så tidigt på morgonen, det är nästa dag efter Oduduwa lunch Kärleks-magi-förtrollning för min räkning, min ex man taht har inte ringt mig på över två månader, ringde mig nästa dag, på morgonen ringer min mobiltelefon med ett okänt nummer, så jag tog upp samtalet och se, åh jag var så förvånad i mer än 2 månader nu har jag inte fått textmeddelanden, inga samtal och inget mail skickat till mig. Wow jag är väldigt glad idag, plötsligt precis som Oduduwa lovade mig. Jag är överväldigad av glädje och glädje i mitt hjärta som delar detta vittnesmål här i dag, min kärleksman Antonio på väg tillbaka hem för att träffa mig dagen efter,
    Jag använder detta medium för att säga ett stort tack till den stora mannen Dr.Oduduwa som utan detta inte skulle ha varit möjligt.
    Alla som läser denna artikel här ute genom äktenskapskris, och för dem som delar hemliga tårar av hjärtsvängningar, idag är alla dina problem över, bara ett enkelt e-postmeddelande till den stora Dr.Oduduwa Love Spell Temple i dag (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)
    Mina böner är att vi alla förtjänar att vara lyckliga i vår kärleksförhållande och äktenskap, oavsett vad som händer i våra äktenskap, vi bör alltid försöka göra rätt sak och uppskatta det vi har. kämpa för att ditt äktenskap ska fungera med alla nödvändiga medel och tillgänglig hjälp finns här för dig nu.
    Jag har denna kraftfulla avsikt att dela detta fantastiska vittnesmål här ute kommer det att motivera att hjälpa så många unga eller gamla par att lösa sina äktenskapsproblem.
    När två människor verkligen bryr sig om varandra, kommer de alltid att leta efter ett sätt att få det att fungera, oavsett hur hårt och svårt sättet att lösa problemet är att söka lycka är den verkliga kärnan i existensen.
    Jag vet att Dr.Oduduwa kan vara till god hjälp för dig idag, kontakta hans personliga adress via: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

    SvaraRadera
  27. Hej, jag är så upphetsad att mitt trasiga äktenskap har återställts och min make är tillbaka efter att han lämnade mig och våra två barn för en annan kvinna. Efter 8 års äktenskap har jag och min man varit i en gräl eller den andra tills han äntligen lämnade mig och flyttade till Kalifornien för att vara med en annan kvinna. Jag kände att mitt liv var över och mina barn trodde att de aldrig skulle se sin far igen. Jag försökte vara stark bara för barnen men jag kunde inte kontrollera de smärta som plågade mitt hjärta, mitt hjärta fylldes av sorg och smärta eftersom jag verkligen var kär i min man. Varje dag och natt tänker jag på honom och önskar alltid att han skulle komma tillbaka till mig, jag var verkligen upprörd och jag behövde hjälp, så jag sökte efter hjälp på nätet och jag stötte på en webbplats som föreslog att Dr Mohammed kan hjälpa till att få tillbaka ex snabbt . Så jag kände att jag skulle prova honom. Jag kontaktade honom och han berättade för mig vad jag skulle göra och jag gjorde det sedan gjorde han en (Love spell) för mig. 28 timmar senare ringde min man verkligen till mig och berättade för mig att han saknade mig och barnen så mycket, så fantastiskt !! Så det var så han kom tillbaka samma dag, med massor av kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sitt misstag och för den smärta han orsakade mig och barnen. Sedan från och med den dagen var vårt äktenskap nu starkare än hur det var tidigare, allt tack vare Dr Mohammed. han är så kraftfull och jag bestämde mig för att dela min berättelse på internet att Dr Mohammed verkliga och kraftfulla stava caster som jag alltid kommer att be för att leva länge för att hjälpa sina barn i tidens problem, om du är här och du behöver din ex tillbaka eller din man flyttade till en annan kvinna, gråt inte längre, kontakta den här kraftfulla stavagern nu. Här är hans kontakt: Skicka e-post till honom på: monicaspiritualtemple@gmail.com, du kan också ringa honom eller lägga till honom på Whats-app: +2348134493948

    SvaraRadera
  28. När jag hittade Dr. Ogume, var jag i desperat behov av att föra tillbaka min exälskare. Han lämnade mig för en annan kvinna. Det hände så snabbt och jag hade inget att säga i situationen alls. Han dumpade mig bara efter 3 år utan förklaring. Jag kontaktar Dr. Ogume via hans kontakt och han berättade för mig vad jag behöver göra innan han kan hjälpa mig och jag gjorde vad han berättade för mig, efter att jag hade gett vad han ville, han kastade en kärlek för att hjälpa oss att komma tillbaka tillsammans. Strax efter att han gjorde sin förtrollning började min pojkvän att skicka mig igen och kände mig hemsk för det han gjorde mig igenom. Han sa att jag var den viktigaste personen i hans liv och det vet han nu. Vi flyttade in tillsammans och han var mer öppen för mig än tidigare och han började spendera mer tid med mig än tidigare. Ända sedan Dr Ogume hjälpte mig är min partner väldigt stabil, trogen och närmare mig än tidigare. Jag rekommenderar starkt Dr. Ogume till alla som behöver hjälp. E-post: ogumenspellcaster@gmail.com. du kan kontakta honom för något av följande problem:
    1) Kärleksformer
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässor
    4) Giftermål
    5) Bindande stav.
    6) Uppdelningar

    SvaraRadera
  29. låneerbjudande
    behöver du ett lån? Maila oss remy.credit111@gmail.com
    Maila oss remy.credit111@gmail.com
    Hej Hur mår du idag?? Behöver du ett brådskande lån nu inom de närmaste 6 - 12timmarna nu utan stress eller fördröjning REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag ger vi ut lån på 2% ränta maila oss nu för dina brådskande lån
    Maila oss {remy.credit111@gmail.com}
    Maila oss remy.credit111@gmail.com
    Maila oss remy.credit111@gmail.com
    Maila oss remy.credit111@gmail.com
    Maila oss remy.credit111@gmail.com
    Maila oss remy.credit111@gmail.com
    Maila oss remy.credit111@gmail.com
    Maila oss remy.credit111@gmail.com
    Maila oss remy.credit111@gmail.com
    Maila oss remy.credit111@gmail.com

    SvaraRadera
  30. Söker du efter brådskande ekonomisk hjälp eller snabba lån?

    Om ja, kontakta den mycket säkra och legitima privata långivaren som jag har arbetat med tidigare.

    Han heter Mr Green och hans e-postkontakt är greenfinance247@gmail.com

    Du kan också skicka honom whatsapp-meddelande via +17243828037.

    Han erbjuder lån till 2% ränta.

    Tack.

    SvaraRadera
  31. Uppmärksamhet !!!
    Behöver du ett brådskande lån för affärer eller för att betala dina räkningar? Om ja, erbjuder vi alla typer av lån till 2% ränta. för mer info och hur man ansöker. mejla oss nu via: greenerfundservice@gmail.com

    Hälsningar
    E-post: Greenerfundservice@gmail.com
    Telefon: + 1- (315) -322-7389
    Whatsapp: + 1- (315) -322-7389
    Carl Bruce.

    SvaraRadera
  32. Do you need a genuine Loan to settle your bills and startup

    business? contact us now with your details to get a good

    Loan at a low rate of 3% per Annual email us:

    Do you need Personal Finance?

    Business Cash Finance?

    Unsecured Finance

    Fast and Simple Finance?

    Quick Application Process?

    Finance. Services Rendered include,

    *Debt Consolidation Finance

    *Business Finance Services

    *Personal Finance services Help

    Please write back if interested with our interest rate EMAIL: muthooth.finance@gmail.com
    Call or add us on what's App +91-7428831341

    SvaraRadera
  33. Jag har mycket glädje och spänning i mig, jag är torpey clare, varit nöjd med mitt äktenskap, inte förrän min man började lyssna på skvaller om att jag inte var trogen mot våra äktenskapslöften, jag försökte få honom att förstå att de var skvaller och lögner, men han förlorade kärleken, förtroendet och förtroendet för oss. Så vi blev gnagande par och ansökte sedan om skilsmässa, senare blev vi separerade. år efter vår skilsmässa försökte jag leva ett normalt liv utan honom men jag kunde inte, så jag började en strävan efter hur jag skulle få tillbaka min före detta man, då hänvisades jag till, BaBa ogbogo en stor och mycket andlig man som kastade en kärlek stavade på mig och fick min EX att återvända till mig. Jag är överväldigad, så jag tappar hans kontakt här för dem som har förhållanden och äktenskapsproblem, så att han kan hjälpa till med fantastiska verk. E-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com. Eller hans whatsapp-nummer ... + 234902018697Kontakta honom, se hur stor och kraftfull han är. Hjälper också i dessa frågor ...

    (1) Stoppa skilsmässa.
    (2) Avsluta barrenness.
    (3) Lycka till Stava.
    (4) Äktenskap.
    (5) Bli av med andliga problem.

    SvaraRadera
  34. Hej tittare över hela världen. Det finns goda nyheter för er alla idag får ditt tomma bankomatkort som fungerar i alla bankomater över hela världen. Vi har specialprogrammerade ATM-kort som kan användas för att hacka uttagsautomater, ATM-korten kan användas för att ta ut vid uttagsautomaten eller svepa, i butiker och POS. Vi delar ut dessa kort till alla intresserade kunder över hela världen. Vi ger ut det tomma ATM-kortet. Vill du leva ett bra liv trodde det är olagligt, det är det enklaste sättet att vara miljonär. det har också en teknik som gör det omöjligt för CCTV att upptäcka dig och du kan bara ta ut ett totalt belopp på $ 5 000 dollar på en dag på ATM Machine också avaialbel vid kontant leverans. Vi ger upp till $ 10.000,00 till $ 1.000.000,00 dollar med våra nätverk hacking tjänster. Vi kan återställa alla dina förlorade pengar till Bitcoin och annan Crypto-valuta, inteckning / fastighetsbedrägerier och falska ICO: er inom 48 timmar eller mindre. (Thomas Freddie Hackers) arbetar tillsammans som ett team för att spåra och återvinna medel från de svåraste internet-bedragarna. NOTERA!! Vi har fått otaliga hjärtskärande rapporter om ökända bedragare och vi har lyckats återställa dem tillbaka.

    Kontakta oss på ((Binary Recovery. University Grades. Wiping Criminal Records, FB & IG Hack, Telegram, Loads & Phone Hacking)) gränsar oss till dina jobb och låter oss ge dig positiva resultat med våra hackingskunskaper. Vi är certifierade och din integritet är 100% säker hos oss. Oroa dig inte mer för dina ekonomiska problem. Om du behöver andra cyberhacktjänster är vi här för dig när som helst, så kontakta oss via vår e-postadress: thomasunlimitedhackers@gmail.com

    Hälsningar
    THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS
    Skicka e-post till thomasunlimitedhackers@gmail.com
    Ring / sms: +1 (985)465-8370
    Motto: Vi erbjuder de snabbaste och pålitligaste tjänsterna

    SvaraRadera
  35. När jag gifter mig med min fru för 15 år sedan fick hon en pojke åt mig efter några månader.
    Vi bodde lyckligt tillsammans som en familj, men hon hade aldrig gillat mitt jobbs natur,
    hon klagar alltid på att jag inte tillbringar mycket tid med henne och hon vill att jag ska sluta jobbet.
    Jag sa till henne att jag snart kommer att gå i pension, jag ber henne att klara mig just nu och hon instämde med mig.
    Så en dag gav jag ett uppdrag att åka till Pakistan för 4 månaders jobb,
    Jag berättade för henne om det hon accepterade på ett villkor att jag måste komma hem för att besöka 3 dagar efter någonsin tre veckor.
    Detta var vårt avtal innan jag åkte till mitt uppdrag, så efter två veckor ringde min son till mig på telefon och han ledsen pappa snälla skynda tillbaka hem, mamma ser en annan man, kommer hem varje kväll för att tillbringa tiden, jag tror mamma fuskar på dig. Jag var så orolig och jag rusade hem igen just den dagen för att hitta min fru
    med en annan man som har en kärleksaffär med en annan man. Jag var så arg och ledsen i chock i två dagar vilket ledde mig till sjukdom.
    Hon kom till mig och sa att hon ville skilja sig från mig, jag tror aldrig på mina ögon, men jag har inget annat val än att gå vidare med mitt liv.
    Hon visste att det var min son som berättade om det när hon tog min son till skolan nästa dag
    han kallade min son Bastard i presenten av sina vänner och alla hans vänner kallade honom Bastard från den dagen
    och min son grät alltid hem och sa till mig att han vill sluta skolan igen, och han sa att han inte vill träffa sin mamma längre
    Jag måste be honom så att han kan fortsätta med sina studier. Jag hör av honom via e-post en gång i taget,
    de senaste tre åren har jag inte riktat blicken mot honom på grund av mitt jobb. Jag älskade fortfarande min fru och jag vill att hon ska älska och ta hand om vår son, jag vill inte att min son ska skiljas från sin mor. så jag kontaktade Dr. Oduduwa Love stavning Caster för att hjälpa mig med en magisk kärlek stava charm för att få min fru att återvända till sina normala sinnen och att älska mig och vår son som tidigare.
    Dr. Oduduwa försäkrade mig om att han kommer att hjälpa mig att föra henne tillbaka med kraftfull kärleksmagi och Oduduwa sa också att min fru är under en kärleksförtrollning från den andra mannen, det är därför hon beter sig på vissa sätt som inte är bra för familjen. Jag trodde Dr. Oduduwa eftersom jag vet hur min fru älskar vår son Felix och vårt hem var lyckligt. Så jag bestämde mig för att utföra kärleksförtrollningen med hjälp av Dr.Oduduwa. Strax efter 2 dagars aktivering av kärleksformulär fick jag ett telefonsamtal från min fru, hon gråter och ber om ursäkt till mig för allt som händer. Jag sa till henne att lugna sig och jag bjöd in henne till middag nästa dag hon kom hem och knäböjde för att be om ursäkt för mig och vår son Felix var väldigt glad att träffa sin mamma igen. Från de senaste tre månaderna till datum bor vi alla tillsammans som en lycklig familj. Dr. Oduduwa kärleksförtrollning är riktig och fungerar bra. Jag rekommenderar honom uppriktigt till alla som vill få tillbaka ex-kärlek idag. kontakta (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    SvaraRadera
  36. BEHÖVER DU ETT DRIVT LÅN EMAILL OSS NU FÖR DIN FASTLÅN
    (remy.credit111@gmail.com) whatsapp: +46769618757
    behöver du ett lån ??, Vad är dina finansiella behov? Vi ger ut lån från minst 1000kr till högst 100.000.000,00kr med behaglig varaktighet som sträcker sig från 1 till 50 år till en mycket reducerad ränta på 2%. Behöver du ett affärslån? Behöver du ett personligt lån? Vill du köpa en bil? Vill du refinansiera? Behöver du ett inteckningslån? Behöver du ett enormt kapital för att starta ditt affärsförslag eller utbyggnad? Har du tappat hoppet och tror att det inte finns någon väg ut och dina ekonomiska bördor fortfarande kvarstår? Tveka inte att kontakta oss för eventuellt affärssamarbete Kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com whatsapp: +46769618757 Vi har ett lån till dig



    BEHÖVER DU ETT DRIVT LÅN EMAILL OSS NU FÖR DIN FASTLÅN
    (remy.credit111@gmail.com) whatsapp: +46769618757
    behöver du ett lån ??, Vad är dina finansiella behov? Vi ger ut lån från minst 1000kr till högst 100.000.000,00kr med behaglig varaktighet som sträcker sig från 1 till 50 år till en mycket reducerad ränta på 2%. Behöver du ett affärslån? Behöver du ett personligt lån? Vill du köpa en bil? Vill du refinansiera? Behöver du ett inteckningslån? Behöver du ett enormt kapital för att starta ditt affärsförslag eller utbyggnad? Har du tappat hoppet och tror att det inte finns någon väg ut och dina ekonomiska bördor fortfarande kvarstår? Tveka inte att kontakta oss för eventuellt affärssamarbete Kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com whatsapp: +46769618757 Vi har ett lån till dig


    SvaraRadera
  37. VI HAR ETT LÅN TILL DIG ANSÖK OM ETT IDAG OCH VAR GLADA VI ÄR HELA FÖR DIG FR ALLA LÅNTYPER kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
    Hej Behöver du ett snabbt lång- eller korttidslån med en relativt låg ränta så låg som 2%? Vi erbjuder företagslån, personliga lån, bostadslån, autolån, studielån, skuldkonsolideringslån etc. oavsett din kreditvärdighet.
    Personliga lån (säkra och osäkra)
    Företagslån (säkra och osäkra)
    Konsolideringslån och många fler.
    Kontakta oss för mer information om låneerbjudande så löser vi ditt ekonomiska problem du har ditt lån inom 6 -12 timmar. kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
    Vi har ett lån till dig

    SvaraRadera
  38. BEHÖVER DU ETT BRÅDSKANDE LÅN ?? Skicka e-post till oss remy.credit111@gmail.com Vi har ett jullån för dig och din familj att njuta av denna semester. Jullånet är nu tillgängligt, vilket belopp du än behöver, vi har ett lån till dig {REMY.CREDIT111@GMAIL.COM }
    Behöver du kredit? Skicka ett mail till oss på remy.credit111@gmail.com
    Hej hur mår du idag ?? Du behöver ett brådskande lån nu under de kommande 6 till 12 timmarna utan stress och förseningar av REMY CREDIT löser alla dina problem idag. Vi ger lån med 1% ränta, vi erbjuder alla typer av lån med snabb service, skicka ett e-postmeddelande för dina akuta lån
    Maila oss så får vi ett lån via e-post {REMY.CREDIT111@GMAIL.COM}
    vi har kredit för dig E-POSTA oss nu för ett snabbt lån remy.credit111@gmail.com
    remy.credit111@gmail.com
    remy.credit111@gmail.com
    remy.credit111@gmail.com
    remy.credit111@gmail.com

    SvaraRadera
  39. Behöver du företagslån, personliga lån, bolån, billån, studielån, konsolideringslån, lån utan säkerhet, kapitalrisk etc. ... Du är på rätt ställe för att snabbt låna inom 24 timmar, kontakta oss via e-post:(dakany.endre@gmail.com)

    Brådskande låneerbjudande.

    SvaraRadera
  40. Hej, kontakta ovanstående e-post för kreditering. behöver du ett företagslån eller privatlån? Vi ger lån från 3 000 € till 600 000 000 € till privatpersoner och företag med en ränta på 2 % per år. För mer information, kontakta via e-post: (dakany.endre@gmail.com)

    Akut låneerbjudande.

    SvaraRadera